افتتاح دفتر استانی خبرگزاری ایسکانیوز در استان لرستان

دفتر خبرگزاری ایسکانیوز با حضور سردبیر و دبیر سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا بهشتی‌خواه سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز در نشستی که با حضور حمیدرضا زهره‌ای معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد، دوستی نماینده ریاست دانشگاه در تشکل های دانشجویی استان و مسئولان کانون‌ها و نشریات و بسیج دانشجویی واحد خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه رسانه و فضای مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده این خبرگزاری از ذیل مرکز رسانه دانشگاه خارج شده و در زیر مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی به فعالیت خود بر اساس ریل‌گذاری‌های جدید ادامه خواهد داد.

بهشتی‌خواه در ادامه افزود: در دوره‌ای به سر می‌بریم که فعالیت رسانه بر اساس مسئولیت اجتماعی است و رسانه‌ها فعالیت‌ خود را بر اساس مسئولیتی که نسبت به جامعه دارند تعریف می‌کنند.

سردبیر ایسکانیوز بیان کرد: در این دوره بین قدرت و رسانه نمی توان تفکیک قائل شد؛ چراکه هر کس رسانه دارد قدرت هم خواهد داشت و این قدرت به گونه‌ای است که کارهای کوچک می‌تواند با یک ضریب رسانه‌ای موج‌ساز شود و ذهن مخاطب را درگیر کند.

وی با اشاره به مفاهیم برجسته‌سازی و چارچوب‌بندی در رسانه افزود: در برجسته‌سازی رسانه مشخص می‌کند که مخاطب به چه چیزی فکر کند؛ ولی در چارچوب‌بندی فراتر از این امر مشخص می‌کند که مخاطب چگونه فکر کند. بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته تصمیم داریم دانشجویان را در عرصه رسانه توانمند کنیم و راه‌اندازی دفاتر استانی ایسکانیوز هم در همین راستا است. 

بهشتی‌خواه یکی از  برنامه‌های پیش رو را برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی عنوان کرد که دانشجویان با هر سلیقه‌ای می‌توانند در آنها شرکت کنند و پس از قبولی در خبرگزاری‌ها و یا سایت‌های معتبر کشوری جذب شوند.

بهروز دوستی نماینده ریاست عالی دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاهیان استان هم در این نشست، راه‌اندازی دفاتر استانی خبرگزاری ایسکانیوز را اتفاق مهمی در راستای به‌کارگیری ظرفیت رسانه‌ای دانشجویان علاقه‌مند در کلیه  استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: دانشجویان با انگیزه‌ای در همه  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در استان لرستان وجود دارند که علاقه‌مند به کارکردن در حوزه رسانه هستند و در صورت توانمندسازی و گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های دانشگاه در فضای جامعه، مطالبه‌گری از مسئولان و انتقال دغدغه‌های به‌حق دانشجویان و آحاد مردم به مسئولین باشند.

دوستی ضمن تقدیر از مسئولان خبرگزاری ایسکانیوز به خاطر این اقدام مناسب، از آمادگی دبیران و اعضای فعال تشکل‌های اسلامی، سیاسی و دانشگاهیان استان برای همکاری همه جانبه با این خبرگزاری خبر داد و تاکید کرد که اعضای تشکل‌های اسلامی سیاسی استان با توجه به سبقه انقلابی‌گری و موفقیت‌هایی که در عرصه‌های کشوری و استانی داشته‌اند، قطعا به فرآیند عضوگیری و جذب اعضای فعال و توانمندسازی ایشان کمک خواهند کرد.

 همچنین در پایان مقرر شد مسئولان روابط عمومی کلیه تشکل‌های استان و علاقه‌مندان به کارهای رسانه‌ای در دوره‌های تخصصی ویژه‌ای که توسط استادان مجرب کشوری برگزار خواهد شد شرکت کنند.

افتتاح دفتر استانی خبرگزاری ایسکانیوز در استان لرستان

افتتاح دفتر استانی خبرگزاری ایسکانیوز در استان لرستان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =