بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر دریافت مابه التفاوت حقوق فروردین

طبق اعلام تامین اجتماعی مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران و بازنشستگان قرار بود با حقوق خردادماه آن‌ها واریز شود که این کار هنوز انجام نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، طبق قولی که مسئولان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران خود داده بود می بایستی مابه التفاوت حقوق فروردین همراه با حقوق خرداد ماه آنها پرداخت می شود که در حال حاضر در واپسین روزهای تیر ماه  به سر می بریم اما هنوز خبری از تحقق این وعده نیست و بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند.

گفتنی است که سازمان تامین اجتماعی به تربیت حروف الفبا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را از بیستمین روز هر ماه تا پایان همان ماه به حساب افراد تحت پوشش خود واریز می کند.

مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در حاشیه سلسه نشست های تامین اجتماعی با موضوع تعارض منافع در خصوص پرداخت ما به التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: به جهت اینکه یک بار تغییراتی در حقوق اردیبهشت ماه انجام شد باید سازمان تامین اجتماعی ما به التفاوت حقوق بازنشستگان را پرداخت می کرد.

وی افزود:پرداخت حق بیمه به تنهایی کافی نیست و چون منابع سازمان تامین اجتماعی متفاوت است امیدوار هستیم منابع برای پرداخت مابه التفاوت حقوق ها را وصول کنیم.

سالاری بیان کرد: مطالبات ما از دولت همچنان وجود دارد که در حال حاضر دولت معادل 89 هزار میلیارد تومان سهام دولت را در دستور کار دارد.بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون و بودجه قرار است این سهام به سازمان تامین اجتماعی برای بدهی دولت واگذار شود.

سالاری گفت: امیدوار هستیم با سود این سهام و باقی درآمدها بتوانیم مابه التفاوت حقوق بازنشستگان را در کنار حقوق آنها بپردازیم.

همچنین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست گفت: در مورد زمان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ۱۴۰۰ بازنشستگان افزایشی که اول سال اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی بود و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تأمین کرده و هم برای دو سه سال آینده پیش بینی منابع را انجام دهیم.

وی افزود: باید تا پایان دولت کاری کنیم که برای سه چهار سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق‌ها تأمین باشد.

با تمام صبحت ها و وعده های داده شده و با گذشته 4 ماه از ابتدای سال هنوز وعده ها عملیاتی نشده و بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی منتظر دریافت مابه التفاوت حقوق فروردین ماه خود هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =