واکنش روسیه به گزارش‌ها درباره تعویق مذاکرات برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر به برخی اخبار درباره تعویق مذاکرات احیای برجام تا اواسط شهریور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز،‌ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری به برخی گزارش‌ها درباره تعلیق مذاکرات احیای برجام تا اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) واکنش نشان داد.

این نماینده روسیه در این پیام توییتری در واکنش به خبر شبکه خبری العربیه در این باره نوشت: « (این خبر) جالب است اما ضرورتا اطلاعات قابل اعتمادی نیست. البته دولت جدید ایران نیازمند زمان برای آماده شدن برای از سرگیری گفت‌وگوها وین است. چقدر؟ کسی نمی‌داند. ما باید منتظر اعلام رسمی از سوی تهران باشیم. هر چه زودتر اتفاق بیفتد بهتر است».

شبکه خبری العربیه پیشتر در خبری مدعی شده بود که مذاکرات احیای برجام تا اوایل سپتامبر به تعویق افتاده است.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات احیای برجام در وین شنبه شب در یک رشته توئیت نوشته بود: ما در دوران انتقالی به سر می‌بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است.

وی افزود: روشن است که گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است.

پس از آن بود که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هنگامی که دوره انتقالی در ایران به پایان برسد،‌ آماده برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات در وین است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور آماده ادامه مذاکرات بوده اما طرف ایرانی خواستار زمان بیشتر برای دوره انتقالی در این کشور شده است.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد. با این حال، تاریخ شروع دور هفتم این مذاکرات هنوز مشخص نشده است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1103748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =