آشنایی با فواید بی‌نظیر آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه‌فرنگی نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، سرطان و حتی پوکی استخوان را بطور قابل توجهی کاهش می‌دهد بلکه موجب کاهش محیط دور کمر نیز می‌شود.

معجزه آب گوجه فرنگی را بدانید!

حذف گوجه فرنگی از رژیم غذایی موجب افزایش ماده ای به نام n- تلوپپتید در خون می شود.تحقیقات انجام شده توسط متخصصین تغذیه نشان داد که آب گوجه فرنگی برای حفظ تراکم و سلامت بافت استخوان فواید قابل ملاحظه ای دارد.

مصرف روزانه ی گوجه فرنگی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت می شود. گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان زیاد است که با انواع سرطان ها مقابله می کند، کارشناسان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جدید ادعا کرده اند که برای رفع خستگی و تامین مجدد انرژی بدن پس از انجام تمرینات ورزشی، مصرف آب گوجه فرنگی بهتر و موثرتر از نوشابه های انرژی زا است.

گوجه فرنگی حاوی مواد شیمیایی حیاتی است که این مواد به بهبود عضلات و رفع خستگی آنها و نیز بازگرداندن سطح قند خون به وضعیت عادی پس از انجام تمرینات ورزشی و کشیدگی ماهیچه ها و عروق کمک می کنند، بسیاری از ما در زمان گلو درد از محلول آب نمک استفاده می کنیم. تجربیات جدید نشان داده است که استفاده از آب گوجه فرنگی و قرقره کردن آن نیز برای کاهش درد مفید است.

گوجه ‌فرنگی حاوی انواع ویتامین‌های گروه ب است،به همین دلیل داروی مناسبی برای رفع عصبانیت‌های افراد است.مصرف مداوم گوجه ‌فرنگی همراه با غذا و به صورت سالاد، سیستم عصبی بدن را تقویت کرده و ‌آرامش را به همراه خواهد آورد.

 گوجه‌فرنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث و آ فراوان دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را در برابر امراض وبیماری‌های عفونی مقاوم می‌سازد.

اگر پوست شما کک و مک دارد،هر روز آن را با آب گوجه ‌فرنگی تمیز کنید،کم‌کم کک و مک‌ها را از بین می‌برد.

فواید و خواص آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی برای تسکین دردهای آرتریتاگر از آرتریت در دست ها و یا هر کدام از مفاصل بدنتان رنج می برید به آب گوجه فرنگی اعتماد کنید. این نوشیدنی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که قدرت تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها را دارد.

در نتیجه بدنتان در برابر التهاب ها و مشکلات مربوط به آرتریت قوی می شود. یادتان باشد که باید خودتان دست به کار شوید و نوشیدنی خانگی خود را تهیه کنید. فقط در این صورت است که می توانید از خواص طبیعی آن بهره مند شوید. چون نوشیدنی های آماده حاوی مواد نگه دارنده و قند افزوده هستند که منجر به بروز التهاب در بدن می شوند. توصیه می کنیم از گوجه فرنگی های ارگانیک و کاملاً رسیده استفاده کنید.

خواص آب گوجه فرنگی برای پوست صورت

برای نشاط و طراوت پوست ، گوجه فرنگی له شده را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید، بسیاری در دنیا پوست صورت خود را روزی دو مرتبه و هر بار به مدت 15 دقیقه با آب و گوشتابه گوجه فرنگی می پوشانند و این به آنها کمک می کند تا چربی سطح پوستشان را کاهش دهند.

اگر دارای پوست حساسی هستید که مرتب جوش می زند سعی کنید تا بدن خود را با آب گوجه فرنگی شستشو دهید . این عمل شادابی پوست شما را تضمین می کند، آب گوجه فرنگی از پوست در برابر اشعه ی ماوراء بنفش محافظت می کند.

اگر بدن شما بوی بدی دارد و نمی توانید آن را از بین ببرید سعی کنید تا با شستشوی بدن خود با آب گوجه فرنگی این بوی بد را از بین ببرید. در عین حال در کشورهای خارجی که داشتن سگ خانگی مرسوم است از آب گوجه فرنگی برای از بین بردن بوی بدن هم انسان و هم سگ نیز استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده گوجه فرنگی در از بین بردن بوی بد تاثیر مثبتی دارد.
پیشگیری از بروز عفونت مجرای ادراری با آب گوجه فرنگی

از بروز عفونت مجرای ادراری پیشگیری می کند. آب گوجه فرنگی مانع از بروز یبوست و اسهال می شود و سموم را از بدن دفع می کند و مصرف منظم گوجه فرنگی سنگ صفرا را از بین می برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =