راه‌اندازی ۱۰ دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در استان‌های مختلف

معاون خبر و سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز از راه‌اندازی ۱۰ دفتر استانی این خبرگزاری خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست صمیمی فعالان فرهنگی با  علیرضا بهشتی خواه معاون خبر و سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز در سالن جلسات حضرت امام خمینی واحد اراک برگزار شد.

بهشتی خواه در ابتدای این نشست گفت: دانشگاه باید مکانی برای کار حرفه ای و آموزش رسانه به دانشجویان باشد.

وی با اشاره به اینکه در آینده می‌توان نتیجه این آموزش ها را دید، افزود: از سال گذشته تاکنون ۴ دوره حرفه ای آموزش خبرنگاری برگزار کردیم و محصول آن تعداد زیادی خبرنگار شد که وارد فضای رسانه خبرگزاری‌های مختلف شدند و یک بخشی از آنها نیز در خود مجموعه ایسکانیوز مشغول به کار شدند.

وی ابراز کرد: در این مجموعه، برخی کار را یاد می گیرند و وارد کار خبر و رسانه میشوند و برخی دیگر هم از این آموزش ها در حیطه کاری خودشان استفاده می کنند.

بهشتی خواه اظهار کرد: یکسری از افراد در این مجموعه کارورزی را آغاز کردند که ایرادهایشان رفع می‌شود و به حد خوبی می‌رسند و به رسانه ها تزریق میشوند.

سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز گفت:در یک هفته ۱۰ دفتر استانی را راه اندازی کردیم و معتقدیم برای این کارهای بزرگ باید فعالیت رسانه ای قوی انجام شود، کار خوب پیش می‌رود و عکس این مطلب نیز صدق می‌کند؛ وقتی یک ارگان و سازمان هدفی از فعالیت رسانه ای دارد، زمانی به نتیجه مطلوب میرسد که اهدافش مشخص باشد.

وی اظهار کرد: باید دقت کنیم که کارهای ضدتبلیغاتی انجام نشود پس باید بدانیم کار رسانه ای را چطور باید انجام دهیم و باید مخاطب را بشناسیم.

وی گفت: نباید کار رسانه ای ضعیف انجام شود که نتیجه عکس میدهد و باعث ضعف در کار میشود؛ لذا در این عصر که با پدیده شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم، دیگر با مخاطب منفعل سر و کار نداریم و کاربر شبکه اجتماعی خودش تولید و توزیع محتوا را نیز انجام می‌دهد. رسانه معتقد است در  این دوره رسانه‌های جمعی هنوز جایگاه خودشان را حفظ کرده اند.

بهشتی خواه یادآور شد: تولید محتوا از اهمی زیادی برخوردار است البته قالب ارائه متفاوت است. فن بیان پیام باید در این عصر درست باشد که برای رسیدن به آن باید تولید محتوا داشته باشیم و اثرگذار این عرصه باشیم. همچنین باید اصول کار حرفه ای رسانه را بلد باشیم و به آن مسلط باشیم که آموزش، اصلی ترین راه آن است. البته این آموزش با توجه به نوع رسانه متفاوت است و اصولا خبرنگارانی موفق شدند که کار را با رسانه مکتوب شروع کردند و وارد عرصه شدند.

وی بیان کرد: به عنوان دانشجو وقتی فعالیت دیگری داریم یعنی دوست داریم اثرگذار باشیم و وقتی میتوانیم اثرگذار باشیم که باید کار را رسانه ای کنیم و به مخاطب برسانیم.

راه‌اندازی ۱۰ دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در استان‌های مختلف

راه‌اندازی ۱۰ دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در استان‌های مختلف

راه‌اندازی ۱۰ دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در استان‌های مختلف

راه‌اندازی ۱۰ دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در استان‌های مختلف

انتهای پیام/

کد خبر: 1103786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =