کمبودهای حوزه دانشجویی زجرآور و آزاردهنده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران کمبودهای حوزه دانشجویی را زجرآور و آزاردهنده خواند و گفت: سعی کردیم تا در زمینه خوابگاه، تغذیه، ورزشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اصلاحاتی انجام دهیم تا دانشجویان در محیط دانشجویی تعامل کردن را تمرین کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی تهران، به منظور توسعه خدمات رفاهی دانشجویان، چهار تفاهم‌نامه در زمینه توسعه زیرساخت‌های خوابگاهی، توسعه اماکن ورزشی، اعطای تسهیلات خرید تجهیزات الکترونیک برای دانشجویان و تسهیلات ودیعه مسکن در این دانشگاه به امضا رسید.

در این نشست عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با یادآوری دوران دانشجویی خود گفت: به خاطر دارم هنگامی که به عنوان دانشجو به خوابگاه مراجعه کردم، در اتاقی سه تخته که تمام وسایل آن نو بود مستقر شدم.

وی افزود: سالها بعد هنگامی که مسئولیت دانشگاه را بر عهده گرفتم در اولین اقدام، بازدید از خوابگاه های دانشجویی را در دستور کار قرار دادم و به سراغ همان اتاق دوران دانشجویی رفتم اما با دیدن فضای خوابگاه بسیار متاثر شدم.

کریمی حضور دانشجویان دانشگاه در پارک لاله برای ثبت نام و بعضا خوابیدن در پارک را مناسب دانشگاه ندانست و تاکید کرد: نخستین نیاز دانشجویان شهرستانی در بدو ورود به دانشگاه، فضای امنی برای خواب و تغذیه مناسب است از این رو در همان روزهای نخست از معاون دانشجویی و تیم توسعه دانشگاه خواستم تا با جدیت به این مسئله رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه از ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و درمانی تشکیل شده است و نمی توان آن را تنها در یک حوزه دید، گفت: در نخستین جلسات هیدت رئیسه، مسئله غفلت از حوزه دانشجویی را مطرح کردم و به تدریج آنها را اغنا کردم که دانشگاه در این مسئله غفلت کرده و از آنها خواستم تا توجه ویژه ای به دانشجویان و دغدغه های آنها داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اگر دانشجو را از دانشگاه و بیمار را از بیمارستان حذف کنیم، ماهیت دانشگاه چه می شود؟ از این رو حتی اگر بزرگ ترین معلمان آموزشی را در دانشگاه داشته باشیم، اما دانشجویان را ندید بگیریم، مفهوم دانشگاه زیر سوال رفته است.

وی افزود: گاهی به همکاران بیمارستان که از بیماران گله می‌کنند می‌گویم که حضور شما وابسته به این بیماران است و اگر بیماران نباشند، مفهوم بیمارستان چیست؟

کریمی کمبودهای حوزه دانشجویی را زجرآور و آزاردهنده خواند و گفت: با این نگاه سعی کردیم تا در زمینه خوابگاه، تغذیه، ورزشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اصلاحاتی انجام دهیم تا دانشجویان در محیط دانشجویی تعامل کردن را تمرین کنند.

وی جوان‌گرایی را از افتخارات دوران ریاست خود عنوان کرد و یادآور شد: افتخارم این است که برعکس بسیاری از افراد که فقط شعار جوان‌گرایی می دهند، تک تک روسای بیمارستان‌ها و مدیران ستادی را از کمترین سن ممکن انتخاب کردم و یکی از شانس هایم این بود که همکاران خوبی در کنارم بودند و بدون هیچ چشم داشتی کار کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ساخت آشپزخانه صنعتی، بازسازی و نو سازی فضای خوابگاهی و ایجاد زمین چمن را از مهم ترین اقدامات حوزه دانشجویی دانست و گفت: خوشبختانه توانستیم در زمینه توسعه و بهسازی فضای خوابگاهی راهی باز کنیم و ریل گذاری های مناسبی انجام دهیم که با تغییر مدیران نیز این مسیر ادامه یابد.

وی تداوم این روند توسعه ای را مثبت ارزیابی کرد و افزود: قطعا این دانشگاه قدیمی ۱۷۰ ساله که بسیاری از بناهای آن کهنه شده باید بازسازی و نوسازی شود. عجیب است که در جامعه ای که مدام شعار ازدواج سر می دهد، حتی چند خوابگاه متاهلی آبرومند نداریم.

کریمی افزود: گاهی آنقدر غرق ساخت و ساز بی رویه در بیمارستان هستیم که اگر ۱۰ درصد این ساخت و سازها در حوزه دانشجویی صورت می گرفت، می توانست تغییرات چشم گیری در این حوزه ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدردانی از زحمات همکاران، در حوزه معاونت توسعه و دانشجویی، ابراز امیدواری کرد تا مدیران بعدی، بیشتر هوای دانشجویان را داشته باشند و گفت: دانشگاه، زنده به نقد دانشجوست و دانشجو محور بالندگی دانشگاه است. ما نیز به عنوان پدر مجموعه، باید برای نقدهای آنها گوش شنوا داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =