آزمایش موفق سامانه اس- ۵۰۰ توسط روسیه + فیلم

وزارت دفاع روسیه از شلیک آزمایشی-نظامی از سامانه موشکی جدید اس-۵۰۰ خبر داد که توانست با موفقیت و با دقت کامل یک هدف بالستیک پرسرعت را منهدم کند و این سامانه بعد از چرخه کامل آزمایشات در نزدیکی مسکو مستقر خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه امروز، سه‌شنبه اعلام کرد که جدیدترین سیستم موشک‌های زمین به هوای اس-500 یک شلیک نظامی آزمایشی را انجام داد که در جریان آن یک هدف بالستیک پرسرعت را با موفقیت در منطقه نظامی "کاپوستین‌یار" منهدم کرد.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در این پرتاب آزمایشی که با مهمات نظامی و در منطقه نظامی کاپوستین‌یار انجام گرفت، طبق داده‌های تجهیزات کنترل عینی، موشک نظامی شلیک شده هدف بالستیک تعیین شده را با دقت کامل مورد اصابت قرار داده و منهدم کرد. در چارچوب این آزمایش کلیه ویژگی‌های تاکتیکی و فنی این سامانه و دقت بسیار بالای آن در هدف گیری مورد تأیید قرار گرفت.

در وزارت دفاع روسیه یادآوری شد که پس از چرخه کامل آزمایشات، نخستین سری از سامانه‌های موشکی اس-500 قرار است در تأسیسات پدافند هوایی-دفاع ضدهوایی در منطقه مسکو مستقر  شوند.

سامانه موشک‌های زمین به هوای اس-500 هیچ مورد مشابهی در جهان ندارد و برای نابودی طیف بسیار وسیعی از اهداف هوایی دشمنان بالقوه و مقابله با هر گونه حملات هوایی-فضایی با تسلیحات موجود و آتی با هر دامنه پرواز و با هر سرعتی طراحی و ساخته شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1103823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =