واکنش بسیج دانشجویی به جذب برخی مسئولان دولتی به عنوان هیئت علمی در دانشگاه علامه

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی درنامه‌ای به رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم نسبت به جذب برخی مسئولان دولتی در دانشگاه علامه طباطبائی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نامه‌ای به محمد علی کی‌نژاد رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم نسبت به جذب برخی مسئولان دولتی در دانشگاه علامه طباطبائی واکنش نشان داد.
در بخش ابتدایی این نامه آمده است: معمولاً سال‌های پایانی دولت‌ها شاهد تصمیمات و انتصابات بدون قاعده و قانون هستیم که این مسئله در دانشگاه‌ها به گونه‌ای دیگر خود را نشان می‌دهد. در ۶ ماه پایانی دولت دوازدهم در دانشگاه علامه طباطبایی (ره) شاهد حضور برخی چهره‌های دولتی و افراد گرایش سیاسی خاص برای عضویت هیئت علمی دانشگاه بودیم که از آن ابتدا بسیج دانشجویی دانشگاه بدون ملاحظه و موضع گیری سیاسی مطالبه احترام به نهاد علم و دانشگاه و جلوگیری از پایمال شدن حق دانشجویان جوان نخبه با عدم جذب عناصر حزبی-سیاسی بوده است.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: دی ماه سال ۹۹ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) به آغاز فرایند انتقال معاون اقتصادی استانداری تهران به دانشکده اقتصاد این دانشگاه اعتراض کرده و شنیده‌ها حاکی از آن است انتقال این مدیر دولتی به دانشگاه علامه طباطبایی لغو شده است.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: اکنون در روزهای پایانی دولت، سخن از مصادیق جدیدی در میان است که نشان از افرادی با گرایش‌های سیاسی خاص در حال جذب، انتقالی و تبدیل وضعیت در دانشگاه علامه طباطبایی هستند.  به‌نظر می‌رسد جریان سیاسی خاصی که مدیریت فعلی دانشگاه بدان منتسب است، در حال تبدیل دانشگاه به پارکینگ مدیران دولتی و حزب‌بازی‌های سیاسی است؛ و هیچ احترامی برای جایگاه و اعتبار دانشگاه علامه طباطبایی تهران قائل نیستند.

در این نامه مطرح شده است: همان‌طور که در سال ۹۹ نهادهای نظارتی به اتفاقات جاری در دانشگاه علامه ورود کردند، انتظار می‌رود در روزهای باقی مانده نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و نهادی‌های ذی‌ربط حساسیت خویش به جذب، انتقالی و تبدیل وضعیت‌های مشکوک در روزهای پایانی دولت در دانشگاه‌های حساس و مهم کشور به ویژه دانشگاه علامه طباطبایی (ره) را مضاعف کنند.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: به همین منظور طی نامه‌ای به رضوان طلب رئیس مرکز عالی جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب و همچنین حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نسبت به جذب برخی افراد و مدیران دولتی در دانشگاه ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =