آشنایی با فواید بی نظیر حنا

حنا ماده ای است گیاهی که در خاورمیانه و کشورهای جنوب آسیا طرفداران بسیاری دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، حنا گیاهی است که در گذشته زیاد مصرف می شد. حنا را می توان به شکل های گوناگونی استفاده کرد؛ از جمله رنگ مو، افشره، شربت و پماد که از ترکیب ساقه، دانه یا برگ های حنا به دست می آیند. حنا در کاهش فشار حون هم بسیار مقش دارد. این تنوع باعث شده است که حنا به عنصری ارزشمند در طب سنتی تبدیل شود.

گیاه حنا چیست؟

گیاه حنا با نام علمی Lawsonia inermis از منطقه آسیا سرچشمه می گیرد این گیاه در میان فهرست اصلی گیاهان آسیایی و فواید آن قرار دارد. رایج ترین کاربرد حنا، رنگ کردن مو، ناخن ها و هنر بدن معروف به مهندی است که در هند و برخی بخش های آسیا بسیار محبوب است چون وقتی برگ ها را له می کنید، رنگ قهوه ای و قرمز تیره ایجاد می کند که می تواند برای مو، پوست و ناخن ها بدون هیچ عارضه جانبی استفاده شود.

فواید و خواص درمانی حنا:

حنا و نرم کنندگی مو

حنا به عنوان یک آبرسان قوی مو می باشد و به عنوان یک ماده طبیعی برای نرم کنندگی مو محسوب می شود.

مراقبت از پوست و مو

دلیل اینکه چرا مردم سنتی از حنا استفاده می کنند تا موها، ناخن ها و قسمت های بدن خود را رنگ کنند،نه تنها به این خاطر که رنگ عالی دارد بلکه چون برگ های حنا همچنین حاوی برخی ویژگی های شگفت انگیز برای مراقبت از مو و پوست هستند. برگ های حنا می توانند برخی از شرایط مو مانند ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر را درمان کنند.

در حالی که برای مراقبت از پوست، برگ های حنا می تواند چندین بیماری از جمله اگزما را به خاطر خواص ضد قارچی درمان کند. می توانید فواید شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست را با حنا برای نتیجه قابل توجه ترکیب کنید.

اثرات ضد میکروبی حنا

در حقیقت نه تنها ضد باکتری است بلکه برگ های حنا نیز حاوی اثرات ضد قارچی و ضد ویروسی هستند. بنابراین برگ های حنا برای درمان گلو درد و تب موثر هستند. همان طور که درمورد 2 اشاره شد، خواص ضد قارچ یافت شده در برگ های حنا نیز درمان چندین بیماری پوستی موثر است.

پاک سازی بدن از سموم

شما می توانید پوست یا برگ حنا را خیس کرده و آب به دست آمده را برای سم زدایی کبد، طحال و پاکسازی بدن مفید است. حنا برای درمان بیماری های کبد بسیار کاربردی است.

درمان جوش های صورت

حنا دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی است که باعث پاکسازی پوست می شود و همچنین چربی پوست را کاهش می دهد که این امر باعث درمان آکنه می شود.

خاصیت ضد پیری

همانطور که در مورد قبلی ذکر شد، حنا همچنین خاصیت ضد پیر دارد و ثابت شده است که خواص ضد پیری برای بهبود قابلیت کشش پوست برای جلوگیری از چروک زودرس و کاهش علایم پیری دارد علاوه بر این، با ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری برگ های حنا برای پوست کاملا عالی هستند.

درمان سردرد و میگرن

آیا علت اصلی میگرن و سردرد را می دانید؟ آن ها زمانی رخ می دهند که خون به طور طبیعی در مویرگ ها نفوذ کند. در دوران بارداری، میگرن و سردرد شایع است که مادران باردار به آن مبتلا می شوند، اما آن ها باید از هر گونه مسکن به خاطر جنین خود داری کنند. برگ های حنا راه حل طبیعی هستند زیرا تنها با اعمال آب گیاه به پوست درد کاهش می یابد چون خواص ضد التهابی آن باعث تسکین تنش و بهبود جریان خون خواهد شد.

درمان آفتاب سوختگی

حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کنندگی می تواند برای درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد.

تنظیم فشار خون

یکی از اثرات حنا، استفاده از آن برای سلامت قلب است. اگر آب و یا دانه های حنا مصرف کنید، می توانید از تاثیرات فشارخون پایین لذت ببرید که استرس را بر سیستم قلبی و عروقی کم می کند و به طور موثر فشار خون را کاهش می دهد. این کار می تواند به جلوگیری از ساخت پلاکت در قلب و شریان ها، جلوگیری از حملات قلبی و سکته، کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =