آموزش پخت پلو یونانی

پلو یونانی یکی از غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور یونان است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، در پلو یونانی از انواع سبزیجات استفاده می‌شود به طوری‌که به آن پلو سبزیجات نیز گفته می‌شود. این غذا به خاطر مواد مختلف و متنوعی که دارد خوش‌رنگ و خوش‌عطر است.

مواد لازم:

برنج ۳ پیمانه

فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده نصف پیمانه

فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده نصف پیمانه

نخود فرنگی یک لیوان

ذرت پخته شده یک لیوان

قارچ خرد شده ٢ لیوان

فیله مرغ ۱۰ عدد

آب مرغ یا عصاره مرغ یک لیوان

کره ۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

زعفران ساییده شده به میزان لازم

هویج ۲ تا ۳ عدد

نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و پودر پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه:

فیله‌های مرغ را شسته و پاک کنید. سپس از وسط به دو نیم تقسیم کنید و با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پاپریکا خوب ماساژ دهید و برای یک ساعت در ظرف در بسته بگذارید تا طعم‌دار شوند.داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس قارچ‌های ورقه‌ای شده را به همراه نوک قاشق چایخوری آبلیمو اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. سپس قارچ‌ها را از تابه خارج کنید و داخل همان تابه پیازهای شسته و خلالی خرد شده را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود.

وقتی پیاز سبک شد ذرت و نخودی که شسته و بخارپز شده را به همراه فلفل دلمه‌ای خلالی خرد شده، قارچ تفت داده شده و هویج خلالی شده به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید. در انتها کمی نمک و پودر پاپریکا بیفزایید و سپس مواد را از روی حرارت بردارید.

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کنید. سپس روی حرارت گذاشته و نوک قاشق چایخوری زردچوبه به برنج اضافه کنید تا باعث خوش‌رنگ شدن پلو یونانی شود. برنج را زنده‌تر از همیشه آبکش کنید و کف قابلمه روغن بریزید. ته دیگ مناسب را کف قابلمه قرار دهید و یک لایه برنج روی آن بریزید و یک لایه از مواد پلو، این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود. سپس یک عدد عصاره مرغ را با مقداری آب جوش حل کرده و با کره ذوب شده روی برنج بریزید و پلو را به مدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید.

فیله‌های مرغ را که مزه‌دار شده‌اند از یخچال خارج کنید و با کمک خلال دندان آن‌ها را رول کنید. داخل تابه کمی روغن و زعفران بریزید تا داغ شود و فیله‌های مرغ حلزونی را در آن سرخ کنید. زمانی که پلو یونانی دم کشید آن را در ظرف سرو بریزید و کنارش فیله‌های مرغ را قرار دهید و سرو کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =