ابرچالش خودرویی پیش روی وزیر صمت آینده/ دولت جدید در بازار اعمال سلیقه و دخالت نکند

کارشناس خودرو گفت: ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در هر بازاری باید به خودی خود انجام شود بدین معنی که دولت در نباید دخالتی داشته باشد و واردات را برای همه مردم آزاد کند.

فربد زاوه؛ کارشناس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص انتظاراتی که از وزیر صمت آینده دارد گفت: وزیر صمت دولت سیزدهم با بزرگترین ابرچالش خودرو مواجه خواهد بود که در نتیجه بدهی حدودا ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های خودروسازی است.

وی تصریح کرد: مشکل خودرو و دغدغه های مربوط به این حوزه موضوعی نیست که بتوان به راحتی آن را حل کرد. چنانچه مجموعه حاکمیت و دولت بخواهند این شرکت ها زنده بمانند باید تورم ۲ درصدی را تشدید کنند یا اینکه باید قبول کنند که این شرکت ها باید برچیده شوند و راه حل سوم این که یک سرمایه گذار ۸ برابر ارزش واقعی این شرکت ها قیمت داده و این شرکت ها را نجات دهد.

این کارشناس بازار خودرو با تاکید بر اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش وزیر صمت آینده در خصوص بازار خودرو قرار خوهد گرفت ادامه داد: وزیر صمت باید در وهله اول در تمامی حوزه ها مقررات زدایی کند. پروسه طولانی مدت برای اخذ مجوز یکی از دغدغه های اصلی حوزه صنعت است. شرکت ها قبل از اینکه بتوانند مجوز بگیرند، سرمایه شان صرف طی کردن این روند و اخذ مجوز میشود که درنتیجه از سرمایه اولیه شان کاسته میشود.

وی با بیان اینکه دولت نباید در هیچ بازاری اعمال سلیقه کند تاکید کرد: ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در هر بازاری باید به خودی خود انجام شود بدین معنی که دولت در نباید دخالتی داشته باشد و واردات را برای همه مردم آزاد کند نه فقط برای چند شرکت نورچشمی.

زاوه در پایان اذعان کرد: امیدواریم طی ۶-۵ سال آینده و البته با یک برنامه فشرده از این بحرانی که در آن قرار گرفته ایم نه اینکه بدون آسیب با کمترین آسیب بتوانیم عبور کنیم.

پایان پیام/

کد خبر: 1103918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =