از خواص قارچ چه می دانید؟

قارچ یکی از محبوب ترین گیاهانی است که در بیشتر غذاهای امروزی نقش مهم و کلیدی ایفا می کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، قارچ، خوراکی خوشمزه‌ای است که انواع مختلف و متنوعی دارد. قارچ خواص فراوانی دارد. از جمله اینکه برای پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه، پروستات و دیابت بسیار مفید است. همچنین به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم‌ایمنی بدن هم کمک می‌کند.

قارچ های خوراکی منبع خوبی از فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند، اما دارای کالری پایینی می باشند و این ممکن است که عجیب به نظر برسد، اما قارچ ها می توانند برای پوست هم مفید باشند. قارچ ها حاوی ویتامین D، سلنیوم و آنتی اکسیدان هایی هستند که از پوستتان محافظت می کنند ، قارچ در حال حاضر در کرم های موضعی و سرم ها نیز کاربرد دارد.
خواص و فواید قارچ:

درمان کم‌خونی

کسانی که کم‌خونی دارند در واقع سطح آهن خون‌ آن‌ها پایین است. در نتیجه همیشه احساس خستگی و سردرد دارند. همچنین عملکرد سیستم عصبی‌ آن‌ها کاهش می‌یابد. قارچ یک منبع خوب آهن است.
قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیط پرواز داخلی | خرید از علی‌بابا


کاهش کلسترول خون

قارچ گیاهی سرشار از پروتئین و فاقد کلسترول است که کربوهیدرات ناچیز دارد. پروتئین، فیبر و برخی آنزیم های موجود در قارچ باعث کاهش کلسترول خون شده و از بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین، حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری می کند.

دیابت

کربوهیدرات ناچیز، پروتئین، فیبر و آب موجود در قارچ برای پیشگیری از دیابت موثر است. قارچ حاوی انسولین طبیعی و آنزیم هایی است که به کاهش قند موجود در غذاها کمک کرده و باعث بهبود عملکرد کبد، پانکراس و سایر غدد درون ریز می شود که در تولید و تنظیم انسولین نقش مهمی دارند.
کمک به سلامت استخوان

قارچ یک منبع غنی از کلسیم است. این ماده برای قدرت و استحکام استخوان فواید زیادی دارد. اگر قارچ را به طور مداوم در رژیم غذایی‌ خود بگنجانید خطر ابتلا به پوکی استخوان و درد مفاصل را کاهش می‌دهید.
کمک به درمان آکنه

قارچ، منبع غنی از ویتامین D است. زمانی که به صورت موضعی بر روی آکنه اعمال شود، خواص درمانی دارد. بنابراین، از قارچ معمولا در محصولات مراقبت از پوست مخصوص آکنه، استفاده می شود.
درمان اختلالات پوستی

به دلیل التهاب و فعالیت زیاد رادیکال آزاد، اختلالات پوستی به وجود می آیند. قارچ، حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات دارای خواص ضدالتهابی است. استفاده موضعی از این ترکیبات طبیعی، درمان را سرعت می بخشد و با التهاب مبارزه می کند.عصاره استخراج شده از قارچ، معمولا در محصولات پوست و برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، رزاسه و آکنه استفاده می شود.
کمک به جذب مواد مغذی

ویتامین D به سختی در سبزیجات پیدا می‌شود. جالب است بدانید، شکل خوراکی این ویتامین خیلی کم است. قارچ سرشار از ویتامین D است و این ویتامین به جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر کمک می‌کند.
کاهش فشار خون بالا

قارچ دارای پتاسیم فراوانی است که باعث گشاد شدن عروق و کاهش فشار خون بالا می شود.

برای گیاهخواران

قارچ حاوی سلنیوم می باشد که بیشتر در پروتئین های حیوانی یافت می شود و راه عالی برای تامین سلنیوم بدن در گیاهخواران می باشد.افراد گیاهخوار می توانند مصرف روزانه یک فنجان قارچ را جایگزین مصرف گوشت قرمز کنند.از آن جایی که افراد گیاهخوار هیچ محصول حیوانی و لبنی مصرف نمی کنند، قارچ منبع خوب ویتامین D برای گیاهخواران است.
سلامت قلب

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ به سلامت قلب و عروق کمک می کند. ترکیب مقدار فراوان پتاسیم و اندکی سدیم موجود در قارچ برای تنظیم فشار خون مفید است و خطر ابتلا به انواع بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =