حمایت بین‌المللی برای تضمین صلح پایدار در افغانستان خواسته نماینده عالی اتحادیه اروپا

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی امروز چهارشنبه خواستار تلاش مشترک برای دستیابی به صلح پایدار در افغانستان شد و بر نقش حیاتی آسیای میانه و جنوبی در مسائل امنیتی و ارتباطات منطقه‌ای اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در پیامی توییتری نوشت: صلح و ثبات پایدار در افغانستان باید یک هدف مشترک و یک مسوولیت پذیری مشترک باشد.
این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در روزهای گذشته نشست‌هایی با رهبران جنوب و میانه آسیا در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار کرد. این رهبران درباره انسجام اقتصادی، امنیت منطقه‌ای و به ویژه آینده افغانستان رایزنی و تاکید کردند که ثبات و صلح در افغانستان برای رشد اقتصادی و همکاری منطقه‌ای ضرورت دارد.
بورل با تاکید بر نشستهایش با رهبران این منطقه، هشدار داد که بازگشت افغانستان به هرج و مرج می‌تواند منطقه را مستعد قاچاق مواد مخدر بیشتر کرده، تفکرات رادیکال، تروریسم و خشونت را اشاعه داده و در نهایت روی امنیت اروپا تاثیر بگذارد.
او بار دیگر تاکید کرد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن آماده حمایت از روند صلح تحت رهبری افغان‌ها هستند و هشدار داد که تصرف نظامی طالبان یا تلاش‌ برای احیای یک امارت اسلامی "غیر قابل پذیرش" است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =