راه‌اندازی دانشکده کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی دانشکده کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سفر به شهرکرد و در نشست صمیمی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: یکی از دغدغه‌های معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی دانشکده های موضوعی است که خوشبختانه مسئولان و متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ماه‌ها تلاش کرده و یک دانشکده موضوعی به نام دانشکده کارآفرینی طراحی کردند.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: متخصصین واحد شهرکرد در علوم مرتبط به صورت میان رشته‌ای در جلساتی با کارشناسان فنی در معاونت علوم انسانی و هنر شرکت کردند و به لطف الهی در شورای گسترش موضوعی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید و منتظر هستیم که در شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی هم تصویب شود که هم واحد شهرکرد از این دانشکده موضوعی برخوردار باشد و هم دانشگاه‌ها و واحدهای دیگر از آن استفاده کنند.
این استاد فلسفه ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ارائه درس دو واحدی آینده پژوهی در دانشگاه‌ها یک موضوع خیلی مهم و کلیدی است که موصبه اصل درس وجود دارد. فقط باید برای اجرای آن حتما باید استادان مربوطه وجود داشته باشند که بتوانند این درس را تدریس کنند.
وی افزود: درس آینده پژوهی یکی از درس‌هایی است که می‌تواند برای رشته‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد؛ چون هر متخصصی و اهل دانشی در رشته خودش باید یک نگاه آینده پژوهی و آینده‌نگری داشته باشد.
 معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن ظرفیت‌های فوق‌العاده خدادادی مثل گیاهان دارویی می‌تواند قابلیت‌های خوبی برای جذب دانشجو داشته باشد.
حجت الاسلام خسروپناه گفت: استادان علوم انسانی در رشته‌های مختلف مدیریت، روانشناسی و جامعه شناسی باید برای ارائه جذب حداکثری دانشجو فکر کنند.
وی یادآور شد: موضوع جذب دانشجو یک موضوع میان رشته‌ای است و استادان مجرب و برجسته باید بیندیشند و دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب دانشجو به ویژه دانشجوی غیر ایرانی یاری کنند.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروزه جوانان کشور عراق کاملا آمادگی دارند که در ایران در رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کنند؛ حتی در مناطق خلیج فارس هم با معرفی رشته‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی می توانیم جذب خوبی داشته باشیم.
حجت الاسلام خسروپناه بیان کرد: بسیاری از کشورهای همسایه از امکانات آموزشی و آزمایشگاهی بسیار کمی برخوردارند در حالی‌که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله واحد شهرکرد با دارا بودن امکانات آموزشی و آزمایشگاهی بسیار بالا و همچنین تعداد زیاد استادان برجسته با درجه دانشیاری و استاد تمامی می‌تواند نیازهای جوانان غیر ایرانی در ادامه تحصیل را مرتفع کند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از طریق فضاهای مجازی و ارتباطاتی که با کشورهای همسایه دارد، باید مستقلا رشته‌ها و ظرفیت های بالای خود را در جذب حداکثری دانشجوی غیر ایرانی معرفی کند تا جوانان غیر ایرانی جویای علم و ادامه تحصیل در ایران بتوانند در این واحد دانشگاهی ادامه تحصیل دهند.
 حجت الاسلام خسروپناه در پایان اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری هم جوانانی داریم که جویای تحصیل هستند ولی شرایط مالی مناسب برای ادامه تحصیل ندارند و وظیفه مسئولان است که تعدیلی نسبت به پرداخت شهریه به این جوانان علاقه مند داده شود تا این عزیزان بتوانند در مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل دهند و هم جذب دانشجو در استان به حداکثر برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =