رسوایی شاهزادگان سعودی در قاچاق مواد مخدر

مجله اکونومیست رسوایی جدید شاهزادگان سعودی در قاچاق مواد مخدر از سوریه را فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری العهد، مجله انگلیسی اکونومیست فاش کرد که شاهزادگان سعودی در قاچاق مواد مخدر از سوریه برای فروش آن در داخل عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نقش داشتند.

در این گزارش آمده است که برخی از شاهزادگان سعودی از هواپیمای شخصی خود برای قاچاق قرص های مخدر که سود آن ها چند برابر هزینه‌ای است که برای خریدشان در سوریه کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

پیش از این منابع سعودی فاش کرده بودند که شاهزادگانی از خانواده سلطنتی درگیر ارتباط با شبکه‌های مواد مخدر در لبنان هستند.

این منابع تصریح کردند که طرف مسئول توافق درباره مقدار قرص‌های مخدر و تحویل پول به قاچاقچیان از شاهزادگان آل سعود هستند اما کار تبلیغ و فروش این مواد را مردم عادی برعهده دارند.

«عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی معروف به شاهزاده کپتاگون در اکتبر 2015 قصد داشت حدود دو تن مواد مخدر از نوع قرص روان گردان کپتاگون را از لبنان به عربستان قاچاق کند. اما مقامات سعودی با توجه به تاثیر و نفوذ و دست داشتن طولانی در چنین مسائلی شاهزاده را نجات داده و همراهانش را متهم کردند.

این درحالی است که ریاض در آوریل گذشته مدعی شد که عملیات قاجاق 2.4 میلیون قرص مخدر از لبنان را که قاچاقچیان سعی می‌کردند آن را در محموله انار وارد عربستان سعودی کنند، خنثی کرده است. متعاقب این امر، ریاض واردات سبزی و میوه از لبنان به عربستان را به بهانه بهره‌برداری از آن برای قاچاق مواد مخدر به این کشور پادشاهی تحریم کرد.

اما در این شرایط که لبنانی‌ها در محاصره سیاست گرسنگی آمریکا هستند و توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی برای تجاوز به حقوق و حاکمیت این کشور ادامه دارد، اقدام اخیر عربستان معنایی جز خدمت به برنامه‌های این محور ندارد؛ به ویژه اینکه ریاض نیز در کنار واشنگتن و تل‌آویو یک هدف اصلی را در لبنان دنبال می‌کند: خلع سلاح حزب‌الله و تلاش برای حذف آن از صحنه قدرت لبنان.

برخی منابع و کاربران لبنانی معتقدند که هدف از ممنوعیت ورود میوه و سبزیجات لبنان به عربستان جایگزین کردن این محصولات با میوه ها و سبزیجات اسرائیلی است؛ همانند اتفاقی که در بازارهای امارات رخ می دهد و محصولات و میوه‌های صهیونیستی با برچسب کرانه باختری و رود اردن به سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1104012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =