گسترش همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با سایر واحدهای استان

همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با سایر واحدهای استان تهران گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، با توجه به سیاست‌های سازمان مرکزی و رویکرد اخیر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ایفای نقش اجتماعی حوزه پزشکی و توسعه آموزش پاسخگو، ملاقاتها و بازدیدهای متعددی در هفته های گذشته بین علیرضا خوشدل، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئولان عالی استان و روسای واحدهای استان تهران برگزار شده است.


جلسه مشترک با واحد تهران شمال/ اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجو و بیماران بین الملل


در این راستا شنبه 14 تیرماه جلسه مشترک با واحد تهران شمال درباره توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه آموزش و درمان برگزار شد. در این جلسه خالدی، رئیس واحد تهران شمال با اشاره به ظرفیت جذب از کشورهای عراق و لبنان خواستار همکاری‌های مشترک برای پذیرش دانشجو و پذیرش بیماران بین المللی شد.
خوشدل نیز با اشاره به توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی، ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری، پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دوره‌های کوتاه مدت تخصصی را به ویژه برای اساتید کشورهای همسایه و دوست از اولویت‌های دانشگاه برشمرد و اعلام کرد: برای پذیرش بیماران خارجی تا کنون اقدامات خوبی شده و بخش بین‌الملل بیمارستان‌ها فعال شده و ویزیت‌های آنلاین با استفاده از اپلیکیشن حرفه‌ای انجام می‌شود.
وی همچنین خواستار مشارکت واحدهای تهران در توسعه کالج بین‌الملل دانشگاه شد که مورد استقبال دکتر خالدی و همراهان قرار گرفت.


جلسه مشترک با واحد تهران جنوب/ راه‌اندازی آزمایشگاه جامع علوم پزشکی


همچنین به منظور ساماندهی و مدیریت بهینه فضاهای فیزیکی جلسه مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، معاونت سما استان تهران و واحد تهران جنوب در روز 15 تیرماه برگزار شد. در این جلسه ضمن بازدید برای تشکیل مجتمع سما علوم پزشکی شامل آموزشکده مهارتی و مدرسه سما، مقدمات استقرار آزمایشگاه جامع علوم پزشکی مورد بحث قرار گرفت و همکاریهای خوبی شکل گرفت. 
در این جلسه حشمتیان، معاون سما استان و چگینی، رئیس واحد تهران جنوب بر همکاریهای مستمر تاکید کردند و صورت‌جلسه همکاری به امضای شرکت کنندگان رسید.
 

جلسه مشترک با واحد یادگار امام (ره) شهرری

به منظور بررسی و ارزیابی همکاری‌های قبلی و برنامه‌ریزی مدل همکاری جدید بین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، جلسه مشترکی با حضور قاضی مغربی، رئیس واحد یادگار امام (ره) و معاونان آموزشی و توسعه مدیریت و منابع ایشان در محل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

در این نشست، خوشدل با اشاره به پتانسیل‌های همکاری آموزشی، تحقیقاتی، فناورانه و خدماتی درمانی با همکاری دوجانبه، محدودیت‌های توسعه رشته پزشکی را برشمرد. همچنین با اشاره به سند توسعه متوازن در وزارت بهداشت، نیاز منطقه‌ای، بومی و اقتضائات آموزشی راه‌اندازی مشترک علوم توانبخشی و مهندسی اندام مصنوعی و رشته‌های وابسته را پیشنهاد داد.

همچنین معاون آموزش و معاون توسعه مدیریت و منابع واحد یادگار امام (ره) و نیز رهبر، رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) نظرات خود را برای توسعه همکاری ارائه دادند.

 قاضی مغربی و معاونان وی نیز با تاکید بر تمایل و آمادگی واحد یادگار امام (ره) به توافق پیرامون پیشنهادات علوم پزشکی در توسعه رشته‌ها، همکاری علمی و ایجاد مرکز درمانی مشترک اشاره کردند و این همکاری را حرکتی موثر در توسعه خدمات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دانستند.

به منظور پیگیری توافقات طرفین، مقرر شد دو کارگروه درمان و آموزش-پژوهش موضوعات را پیگیری و یکماه بعد در حضور روسای طرفین جمع بندی کرده و نتایج برای تصویب نهایی به استان ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =