معادلات جدید برای گلات پرسپولیس در راه است؟

امیرکریمی*

گروه ورزشی ایسکانیوز - پرسپولیس برای بعد از بازی با استقلال نیاز به چنین بازی در حد و سطح ماشین سازی داشت که اتفاقا قرعه خوبی به آنها خورد. بازی که می توانست به اصطلاح در سرنوشت قهرمانی هم تاثیرگذار باشد و یکی از آن سه خوان پیش رو برای گلات قهرمانی پرسپولیس نام‌گرفته بود. هرچند ماشین سازی نشان داد توان بازی مناسب را ندارد اما شما دقت کنید بازی به هر حال بازی رسمی بود که در ان تقسیم امتیازات شکل می گرفت، از طرفی بازی های بعد دربی کلا سخت هست چرا که چه برنده چه بازنده آن، باید قابلیت روانی بالایی برای جمع و جور کردن خود داشته باشند. اما نکته مهم تر برای پرسپولیس شاید حل یک معادله جدید در این بازی بود.

معادلات این فصل

پرسپولیس از ابتدای این فصل فرسایشی با معادلاتی معمولی و گاهی دو مجهولی و هر از گاهی چند مجهولی روبرو بوده که کادر فنی این تیم بر اساس ابزار و پتانسیل های تیم و شرایط موجود در ظرف مختص زمانی آن به حاگل ان پرداخته اند. بطور مثال در پیش فصل با رفتن چند بازیکن به خریدهایی دست زدند که عمدتا تاثیرگذار برای این تیم بودند و یا برای جایگزینی آل کثیر چه در تک بازی غرب آسیا و چه در ادامه راه به همراه محرومیت های دیگری همچون امیری و پهلوان برای فینال آسیا بازی های ابتدای لیگ را به آن اختصاص دادند و حتی بعد از فنا شدن مهدی شیری در فینال آسیا و بار روانی موجود در تیم و همچنین نداشتن یک گلزن بالفطره در آن زمان سعی به تلفیق و ترکیب بازیکنان در زمین کردند برای پی بردن به این موضوع و معادلات باید به بازی های سپاهان و ذوب آهن در تهران بعد از فینال آسیا و قبل از دربی ۹۴ رجوع کنیم تا تغییرات برای حل معادلات آن روزها را دریابیم. ضمن اینکه بعد از آن هم چه در داخل چه در آسیا تغییراتی بوده که می توان آنها را جزو نکات کلیدی نام برد که پرسپولیس موفق از حل آن بیرون آمد.

آخرین معادله

شاید آخرین معادله این فصل در این سه فینال بعد از دربی حذفی تا گلات قهرمانی برای پرسپولیس شکل گرفته. جایی که به نظر می رسد از بازی فولاد تا دربی حذفی پرسپولیس آن تیم سرحال و زهردار و منعطف تاکتیکی نشان نداده بود و وزن حرکتی این تیم دچار معضل شده بود و پس از حذف از جام حذفی شاید بهترین قرعه به آنها خورد تا ترکیب و شرایط جدیدی را در تیم امتحان نمایند. از همین رو رفتن عالیشاه به راست، زوج مغانلو و عبدی از ابتدای بازی، بازی نکردن فیکس پهلوان بعد از مدتها، تغییر شعاع حرکتی نورالهی به سمت عمق و دروازه حریف را می توان از نکاتی برای تغییر این معادلات شمرد. پرسپولیس با این حل این معادلات در ترکیب و این تغییرات برای دوبازی بعدی احتمالا حتی شاید نیم نگاهی به فصل جدید و بخصوص آسیا داشته باشد که زمان زیادی به سوت شروع آن نمانده.باید منتظر ماند و دید معادلات جدید آیا در راه هست یا صرفا برای ین بازی و شرایط بعد دربی این تغییرات ایجاد شده .

انتهای پیام/

کارشناس فوتبال*

کد خبر: 1104042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =