استقلال ایده آل مجیدی چطور خواهد بود؟

فرهاد مجیدی در تلاش است تا تیمی قدرتمند برای ادامه کار بسازد و البته در تحقق این هدف موانع و مشکلاتی پیش روی خود می‌بینید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ اگرچه استقلال در این فصل و به خصوص در نیم فصل دوم و پس از حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی، در سه رقابت لیگ برتر، جام حذفی و قهرمانی آسیا حضور موفقی داشته است اما قطعا استقلال برای فصل آینده و به خصوص برای رقابت سنتی با رقیب دیرینه خود در آسیا، در مرحله حذفی قهرمانان باشگاه های آسیا مقابل الهلال عربستان در امارات باید تیم خود را آماده کند. این دیدار در تاریخ ۲۲ شهریور برگزار می شود و استقلال حدود ۵۰ روز برای آماده سازی و افزایش قدرت تیمی خود زمان دارد. قطعا استقلال با جذب چند بازیکن مورد نیاز در خطوط و پست های مختلف می تواند با قدرت بیشتری مقابل تیم تا دندان مسلح الهلال قرار گیرد و همچنین خیال هواداران خود را کمی بیشتر برای حضور پر قدرت در فصل بعد لیگ برتر راحت کند.

البته حفظ تیم فعلی که در جام حذفی هم موفق ظاهر شد و توانست رقیب دیرینه خود پرسپولیس تهران را برای دومین سال پیاپی در ضربات پنالتی حذف کند از اولویت های فرهاد مجیدی می باشد.

رقابت، اعتماد به نفس، انگیزه

اگر بخواهیم به صورت خط به خط جلو برویم باید از شماره یک استقلال شروع کنیم. جایی که شاید تنها پستی می باشد که هم خیال سرمربی و هم طرفداران این تیم از آن راحت است.

استقلال درون دروازه سید حسین حسینی آماده را دارد که بی شک توسط مجیدی دوباره احیا شد. فرهاد مجیدی در این مدتی که به عنوان سرمربی در استقلال مشغول به کار بوده بارها ثابت کرده که جدا از قدرت فنی، روانشناسی درجه یک است و در این کار استاد می باشد. او تیمی را نیم فصل از محمود فکری تحویل گرفت که بسیاری از بازیکنان آن دچار افت شدید روحی و فنی شده بودند و با گذشت زمان توانست یک به یک بازیکنانش را به شرایط ایده آل روحی و فنی در مستطیل سبز برساند. قطعا یکی از مهمترین آن بازیکنان سید حسین حسینی است که توانست در چهار بازی متوالی در لیگ دروازه خود را بسته نگه دارد. حال تصور کنید که پشت سر او صدای نفس های رشید مظاهری به شدت شنیده می شود و منتظر کوچکترین لغزش می باشد تا باز به ترکیب فیکس استقلال برگردد.

خط دفاعی، مستحکم تر از همیشه

اگر به سراغ خط دفاع استقلال برویم، مشاهده می کنیم که از زمان بازگشت مجیدی به این تیم روز به روز قدرت دفاعی این تیم بالاتر رفته و عملکرد خط دفاع با حضور عارف غلامی، امیرحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به صورت ثابت در چند بازی گذشته و ثبت چندین کلین شین متوالی و دریافت تنها دو گل در هشت بازی فوق العاده بوده است ولی متاسفانه با مصدومیت عارف غلامی در دربی و دوری ۶ ماهه وی از میادین، استقلال در این پست به مشکل خواهد خورد. در این پست از نام محمد دانشگر نباید گذشت. او که گاهی در این فصل در پست مدافع راست در سیستم ۲-۵-۳ به میدان رفت جانشین مطمئنی بر روی نیمکت بود.

قطعا فرهاد مجیدی می داند که به یک یا دو مدافع شش دانگ در این پست نیاز مبرم دارد.

میانه میدان، جای بهترین هاست

در پست هافبک دفاعی نیز تقریبا خیال سرمربی با حضور مسعود ریگی جنگنده راحت است. در کنار وی مهدی مهدی پور و سعید مهری نیز به عنوان جانشین قرار دارند. هر چند سعید مهری هرگز نتوانسته بازی‌های با کیفیت خود در تراکتور را در استقلال به نمایش بگذارد. علاوه بر این فرهاد مجیدی در سیستم خود به یک بازیکن بسیار باکیفیت و با فیزیک مناسب نیاز دارد که روی دست ریگی بازی کند، یک علی کریمی!! جایی که آرش رضاوند بازی می کند. شاید به قول برخی کارشناسان اگر به جای او به یک بازیکن امید در این دو سال میدان می دادند اکنون استقلال یک شماره ۸ مطلوب سرمربی و هواداران را در ترکیب خود داشت.

آرش رضاوند هرگز نتوانست بازی های یک دست و با کیفیت بالا را به صورت متناوب در استقلال به نمایش بگذارد. هرچند همیشه با تمام قدرت و تعصب برای این تیم به میدان رفته است.

می رسیم به یک خط جلوتر جایی که فرشید اسماعیلی بازی می کند، هافبک هجومی!!!

فرشید اسماعیلی پس از نمایش بی نقص و تاثیرگذارش در رقابت های مرحله گروهی قهرمانان آسیا دچار مصدومیت شد و پس از پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت، با افت محسوسی در بازیهای لیگ برتر پا به میدان گذاشت ولی باز هم مجیدی توانست وی را آرام آرام به شرایط ایده آل برساند و در کنار قائدی و انجام بازی های ترکیبی نمایش دل انگیزی از خود در بازی های اخیر لیگ به جای بگذارد.

سرمربی استقلال در این پست داریوش شجاعیان همیشه مصدوم را هم دارد. حیف که مصدومیت اجازه نداد تا این بازیکن با کیفیت بازی های ماندگاری زیادی از خود در استقلال به جای بگذارد. قطعا مجیدی باید فکری به حال این پست کند. اگر وی بتواند در این پست بازیکن با کیفیت دیگری را جذب کند قطعا در افزایش قدرت بازیسازی و هجومی تیم و بالا رفتن قدرت تیمی استقلال نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

در دو سمت زمین، استقلال شرایط متفاوتی دارد، در سمت راست با وجود کاپیتان وریا غفوری و سید احمد موسوی جوان و با انگیزه، کمی خیال استقلالی ها راحت است اما بر خلاف آن در سمت چپ با رفتن میلیچ از ایران فقط محمد نادری را به عنوان بازیکن تخصصی در این پست دارند و قطعا سرمربی باید به فکر یک بک چپ با توانایی بازی مطلوب، کنار خط باشد. یک دفاع چپ رونده با کیفیت که قدرت برداشتن یک برابر یک را داشته و همچنین در ارسال توپ از کناره ها و برگشت به خط دفاعی قابل اعتماد و قدرتمند باشد.

خط حمله استقلال، نقطه قوت یا ضعف!!

بی شک برگ برنده استقلال و نقطه قوت استقلال در دو فصل گذشته خط حمله این تیم بوده است. جایی که با حضور شیخ دیاباته آقای گل فصل قبل لیگ برتر، ارسلان مطهری جنگنده و مهدی قائدی سرعتی و تکنیکی ، لرزه بر جان هر خط دفاعی می انداخت. خط حمله استقلال دارای یک ترکیب فوق العاده از سه بازیکن با توانایی های فنی و فیزیکی مختلف است که به همین دلیل به راحتی توانای رد شدن از هر دفاعی و رساندن توپ به تور هر دروازه ای را دارد.

استقلال در این پست بابک مرادی تکنیکی و سبحان خاقانی و همچنین آرمان رمضانی فیزیکی را نیز بر روی نیمکت دارد اما این نقطه قوت به احتمال زیاد می تواند با عدم جذب بازیکنان مناسب، با رفتن احتمالی شیخ دیاباته و همچنین جدایی مهدی قائدی به نقطه ضعف تبدیل شود.

فرهاد مجیدی گفته با جدایی مهدی قائدی مخالفتی ندارد اما قطعا وی دوست دارد این اتفاق حداقل بعد از بازی مهم استقلال مقابل تیم قدرتمند الهلال و در صورت صعود بعد از اتمام این فصل رقابت های قهرمانی آسیا به انجام برسد. پس قطعا مجیدی همانطور که در نیم فصل درخواست جذب امین قاسمی نژاد را از تیم پدیده مشهد داشت اکنون نیز نیاز مبرم این تیم برای جذب حداقل یک بازیکن و در صورت جدایی بازیکنان ذکر شده، باشگاه استقلال باید برای خرید و جذب دو فوروارد در حد و کیفیت بازیکنان دو فصل گذشته دست به کار شود.

مجیدی اسکلت تیم را حفظ می کند

حال باید دید آیا مدیران باشگاه استقلال در ابتدا قدرت دارند تا ترکیب فعلی این تیم را بعد از چند فصل حفظ کنند. البته این اولین خواسته سرمربی استقلال برای ادامه همکاری با این تیم بوده است.

و آیا مدیر عامل و هیات مدیره استقلال با این وضعیت مالی، توانایی خرید بازیکنان مطلوب و مورد نظر سرمربی را دارند و در کورس نقل و انتقالات می توانند از رقبایی خود پیشی بگیرند یا باز هم مانند چند فصل اخیر، استقلال یکی از ضعیف ترین تیم‌ها در حفظ بازیکنان برجسته خود و جذب بازیکنان جایگزین آنها می‌شود؟

انتهای پیام/

گزارش از افشین حامدغلامشاهی

کد خبر: 1104105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرید اعتدال DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      مهم ترین نکته ای که اشاره شد جذب بازیکن جدیده، اگه جای قائدی نتونن یه مهاجم شش دانگ جذب کنن مشکل اصلی یه تمام کننده تمام عیار خواهد بود.