گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

شمارش معکوس برای شروع سی و دومین دوره بازیهای المپیک آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره بازیهای المپیک امروز برگزار شد تا به طور رسمی شاهد آغاز مسابقات در ورزشگاه ملی شهر توکیو ژاپن باشیم. این تورنمنت بزرگ جهان ورزش تا روز هفدهم مرداد ادامه خواهد داشت.

در ادامه با گزارشی از مراسم افتتاحیه المپیک توکیو با ما همراه باشید.

رنگ و بوی المپیک اطراف ورزشگاه

شهر توکیو که طی ساعات گذشته هیچ نشانی هیاهویی از المپیک نداشت بالاخره با آغاز شمارش معکوس آغاز افتتاحیه رنگ و بوی این رویداد را به خود گرفت البته در اطراف استادیوم ملی توکیو که محل برگزاری افتتاحیه است. در فاصله دو ساعت مانده به آغاز مراسم افتتاحیه اطرف استادیوم ملی مملو از افراد مختلف شده است. البته که بیشتر به عنوان خبرنگار یا عکاس برای پوشش این مراسم آمده اند اما در میان آنها تعداد زیادی از خود ژاپنی ها هم دیده می شوند که برای استقبال از المپیک به این ورزشگاه آمده اند.

آتش بازی در ورزشگاه خالی

استادیوم ۱.۵ میلیارد دلاری ساخته شده برای المپیک ۲۰۲۰ می تواند نزدیک به ۷۰ هزار نفر را در خود جای دهد اما ورزشکاران از سراسر جهان در مراسم افتتاحیه در یک مکان تقریبا خالی رژه خواهند رفت.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

اهتزاز پرچم میزبان

با آغاز مراسم افتتاحیه پرچم ژاپن به تازگی در بازی های المپیک ۲۰۲۰ به اهتزاز درآمد.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

حضور مقامات در مراسم

امپراتور ژاپن ناروهیتو ، رئیس IOC توماس باخ و سایر نمایندگان در مراسم افتتاحیه حاضر هستند.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

شروع افتتاحیه با اهداف ژاپنی ها

در آغاز مراسم افتتاحیه کلیپی مربرط به انتخاب ژاپن به عنوان میزبان المپیک سی و دوم پخش شد و در ادامه هم نمایشی از رقابت ورزشکاران در رشته های مختلف و تلاش آنها برای دستیابی به مدال پخش شد، مجموعه این کلیپ ها به مراسم آتش بازی ختم شد تا اینگونه افتتاح المپیک رسما انجام شود.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

اعتراضات مردمی در واکنش به برگزاری المپیک

پیش از آغاز مراسم افتتاحیه، معترضین به خیابانهای توکیو آمدند و مخالفت خود را با برگزاری بازیهای المپیک در ژاپن اعلام کردند. موارد مثبت Covid-۱۹ در ژاپن در حال افزایش است و به همین دلیل قطعا بسیاری از رویدادها بدون حضور تماشاگران برگزار می شود.

معترضین با آگهی‌هایی از خیابانهای شلوغ شهر پایتخت راهپیمایی کردند تا احساسات منفی خود را در مورد کمیته بین المللی المپیک و تصمیم برگزارکنندگان توکیو ۲۰۲۰ برای میزبانی بازی‌ها اعلام کنند.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

ورود حلقه‌های المپیک

حلقه های المپیک وارد ورزشگاه شد. این حلقه‌ها از چوب گرفته شده از درختان کاشته شده توسط ورزشکاران بازیهای المپیک توکیو ۱۹۶۴ ساخته شده اند. قطر هر حلقه چهار متر است.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

ثبت اتفاق تاریخی توسط ورزشکار مسلمان

محمد سبیحی ورزشکار قایقران نام خود را به عنوان اولین پرچمدار مسلمان تیم بریتانیا در تاریخ ثبت کرد. سبیحی دو بار مدال آور المپیک آورده، از جمله طلای چهار نفره در ریو ۲۰۱۶.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

کاروان ورزش ایران رژه رفت

کاروان ورزش إیران یکی از کاروان ورزشی بود که ورزشکارانش در مراسم رژه شرکت کردند،  صمد نیکخواه بهرامی و هانیه رستمیان دو پرچمدار کشورمان بودند که پیشاپیش دیگر ورزشکاران کاروان ایران در رژه حاضر شدند.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

جلب توجه لباس بانوان ایرانی در مراسم

سایت رسمی مسابقات المپیک توکیو با انتشار این تصویر از بانوان ورزشکار کشورمان به لباس آنها اشاره کرد و با تیتر "لباس‌های فوق العاده" نوشت: ما لباس‌های برجسته‌ای را در طول رژه ملل دیده‌ایم. آیا تا کنون مورد علاقه شما بوده است؟

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

دختر سوری، جوان‌ترین پرچمدار المپیک توکیو

هند زازا ، بازیکن تنیس روی میز 12 ساله سوریه، در کنار این تیم از سوریه وارد ورزشگاه شد. زازا جوانترین ورزشکاری است که در مسابقات امسال شرکت می کند. وی که در رده 155 جهان قرار دارد در فینال زنان در امان، ماریانا ساهاکیان از لبنان را با نتیجه 4-3 شکست داد. ساهاکیان 42 ساله بود و این معنی که بین این دو 31 سال فاصله سنی وجود داشت.

زازا به طور مشترک پرچم سوریه را با احمد صابر همچو حمل کرد.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

رژه کشور میزبان با حضور قدیمی ترین ورزشکار جهان

ژاپن آخرین کشوری بود که در مراسم رژه افتتاحیه المپیک شرکت کرد، این یک رسم دیرینه در برگزاری مراسم های افتتاحیه المپیک است که کشور میزبان به رسم مهمان نوازی به عنوان آخرین کاروان  رژه ورزشکارانش را برگزار می کند.

در پایان رژه کاروان ٢٠٦ کشور شرکت کننده در بازی های المپیک، سوگندنامه بازی های المپیک توسط ورزشکاران ژاپنی قرائت شد.

در ادامه مراسم افتتاحیه با پخش تصاویری مروی شد بر تاریخچه بازی های المپیک در ادوار مختلف؛ بانوی ورزشکار ١٠٠ ساله که ٩ مدال المپیک در اختیار دارد یکی از چهره های شاخص در این کلیپ ها بود، این ورزشکار قدیمی ترین ورزشکار المپیکی به حساب می آید که همچنان در قید حیات است.

حلقه معروف المپیک شکل گرفت

رونمایی از پرچم سفید رنگ منقش به پنج حلقه معروف المپیک و و نوشته Tokyo ۲۰۲۰  دیگر بخش قابل توجه در مراسم افتتاحیه بود که با اجرای حرکات نمایشی و در حضور ورزشکاران کاروان کشورها که همچنان در استادیوم ملی توکیو حضور داشتند، انجام شد.

پیام رئیس کمیته بین المللی المپیک

در ادامه مراسم افتتاحیه المپیک، مسئول کمیته برگزاری بازی های المپیک گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری با تعویق این بازی ها ارائه کرد. بعد از وی هم توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک بر اهمیت المپیک تاکید کرد و گفت می توانیم بهتر، قویتر و سریعتر باشیم مشروط به اینکه با هم باشیم.

روشن شدن مشعل بازی‌های سی و دوم

روشن شدن مشعل از بخش های مهم و پایانی مراسم افتتاحیه در هر دوره بازی هاست. برای رسیدن به این بخش سنتی در افتتاحیه المپیک توکیو یک بانوی هنرمند برای دقایقی پیانو نواخت و خیلی ها را با خود همراه کرد. سپس حمل مشعل آغاز شد تا توسط ورزشکاران معین از آن برای روشن شدن مشعل اصلی استفاده شود. دو ورزشکار زن و مرد با در دست داشتن مشعل در اطراف ورزشگاه دویدند و سپس آن را در اختیار افراد دیگر قرار دادند تا مشعل اصلی را روشن کنند.

این مشعل طبق روال همیشه تا پایان بازی ها روشن خواهد ماند.

گزارش افتتاحیه المپیک با ثبت یک اتفاق تاریخی

انتهای پیام/

کد خبر: 1104124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =