طالبان خواستار حل بحران افغانستان از راه گفت‌وگو شد

معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر در نشستی با نمایندگان کشورهای خارجی اعلام کرد که در سیاست ما درباره صلح تغییری ایجاد نشده است و همچنان بر حل بحران افغانستان از راه گفت‌وگو تاکید داریم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ «عبدالسلام حنفی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر طی نشست آنلاین با نمایندگان کشورهای خارجی اظهارداشت که تمام افغان‌ها باید در امنیت و ترقی افغانستان سهم داشته باشند.

این اظهارات مولوی حنفی در نشستی با نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، فرانسه، نروژ، نماینده غیرنظامی ناتو و نماینده سازمان ملل مطرح شد.

به گزارش رادیو آزادی میزبانی این نشست آنلاین را «جینان فرانکو پتروزیلا» نماینده ویژه ایتالیا بر عهده داشت و درباره وضعیت جاری افغانستان، روند صلح، آزادی زندانیان طالبان، خروج نام رهبران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل و برخی موضوعات دیگر بحث شد.

معاون دفتر سیاسی طالبان در این نشست گفت که در سیاست این گروه درباره صلح تغییری ایجاد نشده است و طالبان خواستار حل بحران افغانستان از مسیر گفت‌وگو است.

عبدالسلام حنفی اظهاردشات که طالبان با جهان در بخش حقوق بشر، آموزش و تعاملات همچنان متعهد است و از جامعه جهانی نیز می‌خواهد که در بازسازی افغانستان سهم فعال بگیرند.

از سوی دیگر، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز اظهارداشت که طالبان خواستار انحصار قدرت نیست و تمام مردم باید در صلح و ترقی افغانستان سهم داشته باشند.

وی افزود که طالبان ترجیح می‌دهد که مسئله افغانستان از راه گفت‌وگو حل شود، این گروه هیچ دستورکار خارجی ندارد، در امور کسی دخالت نمی‌کند و اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را نیز نمی‌دهد.

این در حالی است که دولت افغانستان همواره طالبان را به عدم تعهد واقعی به روند صلح متهم می‌کند و تاکید کرده است که این گروه تمایل به حل منازعه از مسیر سیاسی را ندارد.

«دواخان مینه‌پال» رئیس مرکز اطلاعات و رسانه‌های افغانستان نیز گفته است که اگر طالبان متعهد به صلح هستند پس چرا آتش‌بس را قبول نمی‌کنند. آنها تلاش می‌کنند تا امارت به افغانستان بازگردد که این موضوع برای مردم افغانستان پذیرفتنی نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1104134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =