جام را بگیرید و اعتصاب کنید

* امیر کریمی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ ظاهرا شرایط برای استقلال فرق نمی کند هر سال دریغ از سال پیش. سال پیش قبل فینال حدفی، امسال بعد از دربی، در هر صورت آنها تن هواداران خود را باید بلرزانند. معادلات استقلال این روزها شدیدا به نفع مجیدی رقم خورده. نه بازی، هشت برد و فقط دو گل خورده به ارتقا سطح کیفیت  این تیم دقیقا بستگی دارد، پس پله اول کیفیت فنی در سایه گل نخوردن ها و شخصیت سازی این تیم در حال شکل گیری است. استقلال روزهای خوبی را از بعد امتیاز گیری و نتایج ایضا تجربه می کند. آنها دربی حذفی را برده اند و اصلی ترین شانس قهرمانی جام حذفی هستند. هر چند بازی دیگر پیش رو دارند اما ظاهرا عزم مجیدی برای حذفی جمع هست. بعد از آن هم به فاصله کمی الهلال و بازی های آسیایی انتطار این تیم را می کشد. برای استقلالی که سال پیش تا یک قدمی جام رفت اما به دلایل اختلافات مدیریتی و سرمربی دو دستی آن را تقدیم کرد هیچ چیز بهتر از بدست آوردن این جام نیست. جامی که می‌تواند موازنه قدرت را بیش از پیش به سمت کادر فنی و بازیکنان سوق دهد و آنها احتمالا بعد از شادی هوادارنشان به دنبال احقاق حقوق خود هم باشند.

اعتصاب

در فوتبال ما کلا این رسم وجود دارد که برای رسیدن به پول قراردادشان تیم ها اعتصاب می‌کنند. از طرفی اوضاع رابطه هیات مدیره استقلال با مجیدی همچنان ظاهرا شکر آب است. هر چند مجیدی با مصاحبه خود چراغ سبزی نشان داد اما به نظر می رسد هنوز مشکلات و کشمکش های قدرت در نهان این باشگاه حکم‌فرماست. اما سوال اینجاست در این شرایطی که پتانسیل افکار عمومی استقلال در حال آزاد شدن هست و شور و هیجان به نوعی به آنها بازگشته، انتخاب این زمان برای اعتصاب مناسب است؟ البته که بازیکنان در مصاحبه های خود انتطار زیادی از خود نشان نداده اند و بی مسئولیتی مدیران را به علاوه مسائل مالی دلیل این اعتصاب می دانند. اعتصابی که ظاهرا حالا خود مجیدی چندان موافق آن نیست و از اردوی استقلال خبر می رسد تعداد موافقان اعتصاب خیلی کمتر از موافقان این امر است. حداقل مجیدی نشان داده از سال های پیش درس گرفته و در زمینه پاداش ها به تنهایی برای بازیکنان سنگ تمام گذاشته، هوادارن این تیم هم این روزها دلخوش به او و رفتار مدیرگونه اش در رختکن و زمین تمرین هستند.

جام بگیرید

برای استقلال این روزها هیچ چیز با ارزش تر از یک جام برای رسیدن به ساحل ارامش بصورت نسبی نیست. اتفاقی که اگر سال پیش می افتاد قطعا شرایط فرق می‌کرد. حالا در سبک بازی استقلال و ایده‌ها و رفتارهای مجیدی اتفاقا رگه‌هایی از میل شدید به این جام دیده می‌شود. اتفاقی که می‌تواند آنها را به سمت جلو سوق دهد و حتی سوپاپ اطمینانی برای تصمیم گیری‌های خرد و کلان فصل بعد این تیم باشد. برای بازیکنان استقلال می‌نویسیم که دلتان را کنار هواداری بگذارید که بی هیچ منتی در این روزهای سخت کنار شما بودند. حداقل وضعیت شما از عمده آنها بهتر است. قدر این هوادار را در این فوتبال باید دانست. برای آنها جان بدهید و جام بگیرید و بعد اعتصاب کنید. قطعا افکار عمومی استقلال هم آنجا شما را محق می داند و پشتیبانی می کند. حالا که دربی را بردید این چند هفته را هم دندان روی جگر بگذارید تا شاید جگر هوادارن استقلال هم تا حدودی خنک شود و بعد اعتصاب کنید.

انتهای پیام/

کارشناس فوتبال*

کد خبر: 1104139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =