دولت سیزدهم باید عرصه را برای حضور گسترده مردم در اداره کشور فراهم کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چالش اقتصادی پیش رو، دولت سیزدهم باید میدان را به صورت گسترده برای حضور مردم باز بگذارد و اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود و کارهای بزرگی انجام خواهد شد.

«محمد صفایی دلوئی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: پس از جنگ 32 سال است که روی ریل نوسازی و نظریه وابستگی حرکت می‌کنیم. و این نوسازی بر مبنای تعریف سلسله وظایفی است که نظام‌های متروپل یا امپریالیستی برای کشورهای پیرامونی تعریف می‌کنند و ما باید کشور را از طریق فروش نفت اداره کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فروش نفتمان خوب بود، شرایط مساعد است و اگر فروش نفت کاهش یافت گرفتار تورم، رکود، گرانی و چالش‌هایی مانند فقر و فاصله طبقاتی می‌شویم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری منتخب مبنای گفتمانی خود را عدالت قرار داده است افزود: بر همین اساس رئیسی باید اعضای کابینه را از میان عناصر کارآمد، انقلابی و خستگی‌ناپذیر انتخاب کند و اگر چنین رویکردی اتخاذ شود، قطعا چالش‌های پیش روی دولت وی قابل رفع است اما اگر رئیسی غفلت کرده و به افراد ضعیف، ناکارآمد، غیرجسور، غیرمردمی و غیراجتماع‌محور تکیه کند، کار بسیار سخت خواهد شد؛ هرچند با شناختی که از رئیسی داریم امیدواریم رویکرد صحیح را در انتخاب وزرا اتخاذ کند.

صفایی درباره جایگاه مردم در رشد اقتصادی کشور گفت: در ابتدای انقلاب، پس از آنکه نظام نوپای جمهوری اسلامی مورد تهاجم عراق به همراه بسیاری از کشورهای قدرتمند دیگر قرار گرفت، ارتش و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی برای مقابله با این تهاجم میدان را برای حضور مردم باز گذاشتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چالش اقتصادی پیش رو، دولت سیزدهم باید میدان را به صورت گسترده برای حضور مردم باز بگذارد و اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود و کارهای بزرگی انجام خواهد شد. امیدواریم رئیس جمهوری منتخب با یک معاونت بسیج مردمی این بستر را برای حضور واقعی مردم در عرصه اداره کشور فراهم کند.

صفایی درباره تأثیر همسویی دولت سیزدهم با مجلس شورای اسلامی در دادن رأی اعتماد به وزرا گفت: اگر این همسویی به سمت کارآمدی، عدالت‌خواهی، کاهش شکاف طبقاتی و خدمت بیشتر به مردم باشد، موجب رشد کشور خواهد شد و امیدوارم در یک اجماع نظر خوبی به نفع مردم و کشور کارها پیش رفته و ما با هم‌افزایی با دولت گامی در کاهش آلام ملت برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =