بورس از روز دوشنبه آغاز بکار می کند/ آخرین وضعیت بازار سرمایه

بر اساس آخرین اعلام مسئولان، بورس از روز دوشنبه آغاز بکار می کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، با توجه به تعطیلی 6 روزه تهران و البرز، فعالیت بانک ها نیز تا روز یکشنبه متوقف شده است و نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از تعطیلی سازمان بورس هم‌گام با تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌های استان تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی بورس، بانک‌ها و اصناف در تهران و البرز

و حالا بر اساس آخرین اعلام مسئولان، چنین عنوان شده است که بورس از روز دوشنبه آغاز بکار می کند.

گفتنی است که معاملات بورس فصل بهار را با روزهایی پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت و برخلاف انتظار سهامداران که با تصور کسب بازدهی های معقول از بورس، سرمایه های خود را وارد این بازار کرده بودند نتوانستند چندان سود قابل توجهی را از این بازار کسب کنند.

بازار سهام از خرداد ماه و با اعلام اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری سمت و سوی بهتری به خود گرفت و تا حدودی از سایه ابهامات ایجاد شده در بازار کاهش پیدا کرد اما این بازار از اواخر خرداد ماه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران و روشن شدن نتیجه این انتخابات، مسیر اصلی خود را پیدا کرد و با توجه به از بین رفتن ابهامات موجود در بورس، آینده روشنی پیش روی این بازار قرار گرفت.

اکثر کارشناسان در نخستین روزهای تیر ماه علت بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی را واکنش مثبت بازار به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند و معتقد بودند که حمایت های صورت گرفته از بازار سهام توسط رییس جمهوری منتخب و نیز بازدید وی از تالار بورس روزنه ای از امید را به این بازار بازگرداند و همین امر سبب تمایل سهامداران برای ورود دوباره نقدینگی های خود به این بازار شد.

در کنار خوش بینی های ایجاد شده در بازار سهام، همچنان ابهامات مربوط به نتیجه برجام در معاملات تیر ماه بازار سهام در حال خودنمایی بود که همین موضوع منجر به عدم تصمیم گیری سرمایه گذاران برای ورود ١٠٠ درصدی سرمایه های خود در این بازار و بلاتکلیفی آنها برای تداوم سرمایه گذاری در بورس شد.

با توجه به وجود چنین شک و تردیدهایی در خصوص برجام، بازار برای مدتی کوتاه و موقتی وارد مدار نزولی شد که از نظر کارشناسان ایجاد چنین روندی در بازار بعد از تداوم روند صعودی شاخص بورس در چند روز متوالی طبیعی است و سهامداران نباید به هیچ عنوان تحت تاثیر معاملات سال گذشته بورس اقدام به تصمیم گیری های هیجانی در این بازار کنند.

در واپسین روزهای تیر ماه و در ادامه روند اصلاحی شاخص بورس، خبری در بازار در زمینه موافقت آمریکا با لغو یا تعلیق ۶ بخش (انرژی، پتروشیمی، بانک، خودروسازی و کشتیرانی و بیمه) و لغو تحریم ۷۴۸ نام و مقام ایرانی منتشر شد که توانست بار دیگر در تعیین مسیر اصلی بازار تاثیرگذار باشد و امید به این بازار را در بین سهامداران برای تداوم سرمایه گذاری های خود افزایش دهد.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که معاملات بازار سهام در مرداد ماه با تردید بیشتری نسبت به تیر ماه دنبال شود که دلیل این موضوع به افزایش موج جدید کرونا و چالش‌های مرتبط به تولید بر می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =