معادلات قهرمانی/ همه چیز به سود پرسپولیس یا سپاهان؟

در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ برتر، هنوز سرنوشت قهرمانی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، در فاصله دو هفته به پایان لیگ بیستم برتر فوتبال ایران و در حالی که جایگاه سوم استقلال تثبیت شده است، دو تیم سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی روزها و حتی لحظات نفس گیری را در پیش رو خواهند داشت.

با این پیش فرض که تراکتور، با انگیزه کسب سهمیه بتواند قرمزپوشان را در هفته بیست نهم متوقف کند و دربی اصفهان نیز به نفع طلایی پوشان خاتمه یابد، هفته پایانی لیگ می‌تواند تبدیل به جذاب ترین هفته سال های اخیر فوتبال ایران گردد.

از طرفی انتظار می رود پیکان تهران که از هر دو تیم استقلال و سپاهان امتیاز گرفته است، با تاتار سرمربی خود، پرسپولیس یحیی گل محمدی را از صدر به رتبه دوم بکشد، اما سرمربی این تیم نشان داده است که به ندرت قادر است در برابر تیم های بزرگ امتیاز بگیرد. نکته حایز اهمیت اینکه تاتار آمار چندان خوبی در برابر پرسپولیس ندارد.

بااین حال نبرد هفته پایانی استقلال با سپاهان علاوه بر جذابیت های خاص خود با شرایط متفاوتی برگزار خواهد شد. اگر اختلاف امتیاز تیم های اول و دوم جدول قبل از این بازی بیشتر از سه امتیاز نگردد، باید سرنوشت قهرمانی لیگ را در آزادی دنبال کنیم.

آبی پوشان در بدترین وضعیت مدیریتی و در حالی که تمرینات این تیم در حالت نیمه تعطیل است، به این مسابقه به عنوان دیداری تدارکاتی نگاه کرده و شاید مجیدی تصمیم بگیرد به طریقی شرایط تیمش را جهت رویارویی با الهلال محک بزند.

تقابل دو تفکر کاملا متفاوت می تواند با پیشبینی های گوناگونی روبرو باشد. الهلال با تدارکی که دیده است، در مقابل استقلال تهاجمی بازی خواهد کرد و این موضوع شاید باعث شود آبی پوشان با آرایش دفاعی به مصاف سپاهان رفته و در مقابل، حملات اصفهانی ها شاید با ضد حملاتی مواجه گردد که به هیچ عنوان مد نظر نوید کیا نیست.

روز سخت سپاهانی ها آنگاه سخت‌تر خواهد شد که توجه کنیم استقلال در هفته های اخیر بهترین عملکرد خود را در خط دفاعی داشته و سازمان دفاعی آبی پوشان با سیستمی که مجیدی اتخاذ کرده است، به آسانی اجازه نفوذ  به مهاجمان را نمی دهد.

شاید  نیم نگاه نویدکیا و سپاهان در هفته بیست ونهم به بازیکنان با انگیزه تراکتور باشد، و سرمربی این تیم آرزو می کند برای قهرمانی، به بیشتر از یک امتیاز از تهران نیازمند نباشد.

همه این پیشبینی ها در گروی نتایجی است که در دیدار سپاهان با ذوب آهن و تراکتور با پرسپولیس بدست خواهد آمد. ذوب آهن در منطقه سقوط بسر می برد و به آب و آتش خواهد زد تا با فتح شهرآورد اصفهان به اوضاع خود سروسامان بدهد و در تهران اگر اتفاق نامتعارفی رخ ندهد، فیروز کریمی می تواند روز بد پرسپولیس را رقم بزند.

گزارش از حسن صانعی پور

انتهای پیام/

کد خبر: 1104211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =