تمام شد، یونیفرم ها را بسوزانید

سی و دومین دوره رقابتهای المپیک تابستانی با یک سال تاخیر به میزبانی توکیو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ سرانجام پس از یکسال تاخیر، مراسم افتتاحیه المپیک به دور از هیاهوی همیشگی و در سکوت ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد. اگر چه با وجود رعایت نکات بهداشتی و محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، این مراسم به سان ادوار گذشته زیبا و با شکوه برگزار شد اما دیگر خبری از رژه تیم ها و کاروان های حاضر در این رقابتها در میان شور و تشویق هواداران نبود.

کاروان های ورزشی کشورهای مختلف در حال به جا آوردن رژه در مراسم افتتاحیه المپیک بودند که کاروان ورزشی کشورمان با لباس های شلخته و نازیبا وارد ورزشگاه شد. در میان زرق و برق البسه برند و شیک سایر کشورها، یونیفرم هایی که به هیچ عنوان در شان ورزشکاران کشورمان نبود، به شدت ذوقمان را کور کرد. اما عمق فاجعه زمانی بیشتر خود را نشان داد که دوربین های فیلمبرداری روی ورزشکاران کشورمان زوم کردند. باورش به نظر سخت میرسید اما ورزشکاران ما حتی ماسک های یکرنگ و یک شکل نیز بر صورت نداشتند و هر کدام با ماسک متفاوت در رژه حضور داشتند. واقعا مشخص نیست که تا چه حد شان و آبروی پرچم، ملت و ورزشکارانمان برای مسئولین کمیته ملی المپیک حائز اهمیت است که در بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیا اینگونه غرور یک ملت را به سخره میگیرند.

لباس های نازیبا و بی کلاس کاروان ایران تنها نکته دلگیر افتتاحیه برای ما نبود. ورود تیم پناهجویان به مراسم رژه و حضور پنج ورزشکار ایرانی در این تیم، باز هم تصویر زیبایی برای بینندگان ایرانی خلق نکرد. ورزشکارانی که هر یک به دنبال دست یابی به زندگی بهتر، به سایر کشورها پناهنده شده اند و اکنون برای دنبال کردن رویای قهرمانی، به ناچار زیر پرچم سفید به رقابت خواهند پرداخت. حضور پنج ورزشکار ایرانی در تیم پناهندگان میتواند به سادگی پیام ناامیدی و اوضاع درونی مردم ایران را به دنیا مخابره کند.

انتهای پیام/

گزارش از محمدمعین ملکی

کد خبر: 1104222

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =