پیدایش گونه‌ای جدید از کرونا در انگلیس

کارشناسان انگلیسی از ظهور گونه‌ای جدید از کرونا در این کشور با ۱۶ مورد ابتلا تا کنون خبر دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از «دیلی میرور»، کارشناسان حوزه سلامت عمومی دولت انگلیس از کشف گونه‌ای جدید از کووید۱۹ خبر دادند که تا کنون ابتلای ۱۶ نفر به آن به تأیید رسیده است.

بر پایه این گزارش، کارشناسان سازمان سلامت عمومی انگلیس (PHE) به سرعت در حال تجزیه و تحلیل در خصوص این گونه جدید ویروس کرونا هستند.

سازمان سلامت عمومی انگلیس (Public Health England) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۶ مورد ابتلا به گونه «B.۱.۶۲۱» در سراسر کشور تا این تاریخ شناسایی شده اند که بیشتر آن‌ها مرتبط با سفر به خارج از کشور بوده است.

به گفته این کارشناسان انگلیسی هیچ مدرکی وجود ندارد که این گونه، بیماری شدیدتری را ایجاد می‌کند و یا واکسن‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شوند را کم اثر می‌کند.

سازمان سلامت عمومی انگلیس در حال حاضر در حال انجام تست‌های آزمایشگاهی برای درک بهتر تأثیر جهش‌ها بر رفتار ویروس کروناست.

خبر انتشار گونه جدید از کرونا در انگلیس در حالی منتشر می‌شود که بر پایه آمار مرکز ملی آمار این کشور، درصد مثبت شدن آزمایش کرونا در تمامی مناطق انگلیس به جز مناطق «شمال شرقی» و «شمال غربی» که نامشخص است، روندی افزایشی را داشته است.

دکتر «جنی هاریس» (Jenny Harries) رئیس اجرایی آژانس امنیت بهداشت انگلیس در این باره گفت: جدیدترین آمار بستری‌ها بار دیگر نشان می‌دهد مسأله واکسیناسیون چقدر برای حفاظت ما در خصوص شدت بیماری و مرگ میر مهم است.

این در حالی است که سازمان سلامت عمومی انگلیس نیز با انتشار آماری نشان داده است گونه دلتای کرونا با افزایش ۳۳ هزار و ۷۱۶ موردی از هفته گذشته، به رقم بیش از ۲۸۶ هزار مورد در این کشور رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =