جنگ تمام عیار سرخ‌ها/ یک گام تا گلات

آیا تراکتور می‌تواند راه گلات قهرمانی پرسپولیس را هموار کند؟!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ پرسپولیس و تراکتور در هفته ما قبل پایانی بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور، فردا یکشنبه ۳ مرداد ساعت ۲۱:۱۵ که همزمان با دیگر بازی‌های لیگ به مصاف هم خواهند رفت. از گذشته بازی‌های این دو تیم از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

این روزها تراکتور که با فیروز کریمی روند رو به رشدی را در جدول پیموده حالا نه تنها برای خود و سهمیه بلکه به نوعی برای سپاهان هم بازی خواهد کرد. چرا که سپاهان نیز برای رسیدن به قهرمانی نیم نگاهی به نتیجه این بازی دارد و منتظر لغزش پرسپولیس است. ضمن اینکه از زمانی که کریمی سکان هدایت تراکتور را به عهده گرفته، ۴ بازی انجام داده و توانسته ۹ امتیاز کسب کند که میانگین جالبی را به ثبت رسانده است بخصوص با این شرایط تراکتور. تنها شکست تیم او در برابر استقلال بوده است.

اما یحیی گل محمدی و پرسپولیس هم دست بردار نخواهند بود و قطعا در آزادی برای شکست تراکتور صف آرایی خواهند کرد. آنها در پی تثبیت جایگاه خود در صدر جدول و  حفظ دو امتیاز اختلاف با سپاهان اصفهان در فاصله تنها دو هفته به پایان لیگ هستند. کسب پنجمین قهرمانی متوالی نیز جزو خود مهمترین اهداف گل محمدی و شاگردانش می باشد، بخصوص که حالا در جام حذفی حذف شده‌اند.

در ادامه به بررسی نکاتی از تقابل های این دو تیم می‌اندازیم. البته به زبان آمار؛

تعداد بازی‌های دو تیم در طول تاریخ

پرسپولیس و تراکتور مجموعا ۴۸ بار در ادوار مختلف لیگ فوتبال، مقابل هم به میدان رفته اند که ماحصل آن ۲۲ برد برای پرسپولیس، ۱۰ برد برای تراکتور و ۱۶ بازی با تساوی همراه بود. ازاین تعداد بازی، ۲۶ بازی در لیگ برتر انجام شده است که ۱۲ برد برای پرسپولیس و ۹ برد برای تراکتور و ۵ تساوی به دست آمده است.

برترین گلزنان

فرشاد پیوس با ۹ گل در جام آزادگان برترین گلزن می باشد. او در سال ۱۳۷۰ توانست ۴ گل به تراکتور بزند و از این حیث هم رکورددار است. همچنین کمال ‌کامیابی نیا با سه گل برای پرسپولیس و سید مهدی سید صالحی ۲ گل با پیراهن تراکتور و ۱ گل با پیراهن پرسپولیس، برترین گلزنان لیگ برتر دو تیم هستند.

برترین مربیان

علی پروین از تعداد ۱۲ تقابل با تراکتور، ۹ برد و ۳ تساوی و بدون باخت برترین مربیِ رقابتهای پرسپولیس و تراکتور می باشد.

پر گل ترین بردها

پر گل ترین بازی دو تیم به سود پرسپولیس رقم خورده است. قرمزهای تهرانی توانستند با نتیجه ۵ بر ۲ در لیگ آزادگان ۷۹-۱۳۷۸ حریف را شکست دهند و البته تراکتور هم در این زمره رکوری دارد و با نتیجه ۴ بر ۱ در لیگ برتر ۹۱-۱۳۹۰ بازی را برده است.

آخرین بازیِ این دو تیم ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ برای کسب سوپر جام انجام شد که در آن بازی با گل دقیقه ۶۱ عیسی آل کثیر به نفع پرسپولیس پایان یافت.

شرایط حال حاضر دو تیم

محرومین: میلاد فخرالدینی از تراکتور به دلیل سه اخطاره بودن.

مصدومین: کمال کامیابی نیا. علی شجاعی از پرسپولیس و محمدرضا خانزاده از تراکتور.

یک قدم تا قهرمانی

روز یکشنبه پرسپولیس و تراکتور در حالی به مصاف هم خواهند رفت که تیم گل محمدی هفته قبل را با پنج گل در تبریز به سود خود پایان برده  و برای قهرمانی خود، علاوه بر بازی با تراکتور یک بازیِ دیگر را هم در پیش رو خواهد داشت که اگر بخواهد کار به اما و اگر نکشد، باید هر دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، چراکه صدای نفس ها سپاهان همچنان پشت سر این تیم به گوش می رسد و هر لغزش کوچکی می تواند کار را برای آنها سخت کند. از طرفی همانطور که ذکر شد فیروز کریمی حالا که امتیازات خوبی را در چند هفته ی اخیر به همراه تراکتور کسب کرده است، می خواهد پس ا مدتها هم خودی نشان دهد، هم شایستگیهایش را ثابت کند و هم امیدواریهای تراکتور را در گرفتن سهمیه افزایش دهد. باید دید فیروز کریمی که خود را استقلالی نیز می داند و تیمش می توانند لقمه گلوگیری برای پرسپولیس باشند و یقه ین تیم را بگیرند، یا خیر.

انتهای پیام/

گزارش از فریده کریمی

کد خبر: 1104233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =