کاهش ۴۰ درصدی ارزش معاملات با تعطیلی دو روزه بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات در هفته معاملاتی گذشته با کاهش ۴۰ درصدی به ۱۷ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: ارزش کل معاملات در هفته معاملاتی گذشته با کاهش ۴۰ درصدی به ۱۷ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان رسید و علت این کاهش در ارزش معاملات این بود که در هفته گذشته تنها سه روز معاملاتی در بورس داشتیم و دو روز دیگر تعطیل بود.

او بیان کرد: حجم کل معاملات، ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم بوده است که نسبت به هفته قبل ۹/ ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ علت این افت در حجم معاملاتی نیز، کاهش تعداد روزهای معاملاتی نسبت به هفته گذشته بوده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: دفعات معاملات نیز با کاهش ۶۹ درصدی به ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۰۸ معامله رسید.

کاهش ۴۰ درصدی ارزش معاملات با تعطیلی دو روزه بورس

آسایش در رابطه با سایر بازارهای بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۷۵ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشت و از ۳۴۹ میلیارد تومان به ۶۱۰ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افرایش ۷۵ درصدی همراه بود و به ۶ میلیون برگه اوراق رسید.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهش ۵۸ درصدی به بیش از ۱۱ میلیارد تومان رسید، اما حجم معاملات با افزایش ۳۳۹ درصدی از شش میلیون قرارداد به بیش از ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار قرارداد افزایش پیدا کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری با کاهشی حدود ۱۰ درصد به ۳ هزار و ۷۰ میلیارد رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با کاهش ۱۶/۵ درصدی از دو میلیارد و ۱۰۳ یونیت به یک میلیارد و ۷۵۶ میلیون یونیت رسید.

کاهش ۴۰ درصدی ارزش معاملات با تعطیلی دو روزه بورس

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، بازدهی وضعیت شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟، اظهار کرد: شاخص کل در هفته گذشته با چهل و چهار صدم درصد افزایش نسبت به هفته گذشته، ۵ هزار و ۷۸۲ واحد افزایش یافت و از عدد یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۹۵ واحد به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۷۸ رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افزایش ۸۵ صدم درصد به میزان ۹ هزار و ۹۴۰ واحد، از عدد یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۶۶ واحد به یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۰۷ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۳۱ صدم درصد افزایش پیدا کرد و با تغییر ۱۵۵ واحدی از عدد ۵۰ هزار و ۶۷۷ واحدی به ۵۰ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۶ صدم درصدی و با تغییر یک هزار و ۴۵۸ واحد به رقم ۴۰۳ هزار و ۶۹ واحد افزایش پیدا کرد.

کاهش ۴۰ درصدی ارزش معاملات با تعطیلی دو روزه بورس

انتهای پیام/

کد خبر: 1104236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =