جزئیاتی تازه از واکسیناسیون در سراسر کشور

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم طبق برنامه تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ واکسیناسیون هموطنان و حداقل جمعیت بالای ۱۸ سال کشور را به اتمام برسانیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، کیانوش جهانپور با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار داشت: واکسیناسیون در کشور براساس برنامه ملی واکسیناسیون که در دی‌ماه سال 99 تدوین، نهایی و ابلاغ شده بود, در حال انجام است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر فراز و فرودهایی در بحث واکسیناسیون داشته‌ایم و شاهد تاخیر چند هفته‌ای و اختلال در روند تامین و ورود واکسن‌های  وارداتی ایجاد شد که بر روند واکسیناسیون  تاثیر داشت ولی خوشبختانه در دو هفته اخیر با شتاب روز افزون در واکسیناسیون عملاً از مرز 400 هزار تزریق در روز گذشته‌ایم.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت بهداشت عنوان کرد: روند واکسیناسیون در کشور با پیوستن واکسن‌های داخلی به سبد واکسیناسیون ادامه دارد و هر هفته به‌صورت تدریجی ارتقاء پیدا خواهد کرد؛ امیدواریم طبق برنامه تا قبل از پایان سال 1400 واکسیناسیون هموطنان و حداقل جمعیت بالای 18 سال را به اتمام برسانیم.

وی در رابطه با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی موقت در کشور  جهت بستری بیماران کرونایی بیان کرد: به‌هر حال در هر پیک بیماری در گام اول بخش‌های موجود بیمارستانی که پذیرای  بیماران  غیراورژانسی هستند تبدیل به بخش کووید 19 خواهند شد در گام  دیگر در صورتی که پیش‌بینی شود ظرفیت بیمارستانی بیشتری  نیاز است و  تخت‌های موجود کفایت نمی‌کند، حتما از ظرفیت بیمارستان‌های موقت سیار و  صحرایی استفاده می‌شود البته در برخی جاها  این اقدام انجام شده ولی الحمدالله تا این لحظه نیاز به بستری بیمار در بخش‌های موقت و سرپایی نداشته‌ایم.

جهانپور گفت: جهت کاهش نیاز به تخت با توجه به تجربه موفقی که در خوزستان و سایر استان‌ها در پیک چهارم داشتیم در جوار بیمارستان بخش‌ها و درمانگاه‌های سرپایی تجویز کورتون و رمدسیویر ایجاد می‌شود که بیمارانی که حال عمومی مساعدی دارند و نیازمند بستری در بیمارستان نداشته باشند، اما همزمان نیاز به دریافت رمدسیویر داشته باشند روزانه با مراجعه  به این درمانگاه‌های سرپایی به صورت بستری موقت داروی مورد نیاز را دریافت  و به منزل برگردند.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: برپای درمانگاه‌های سراسری در پیک چهارم کرونا در برخی استان‌ها نیاز حداقل به 150 هزار تخت بستری را کاهش داد به‌طور یقین در پیک پنجم نیز این اقدام انجام خواهد شد که نیاز به بیمارستان‌های موقت کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1104241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =