قربانیان سیل هند به 136 تن رسید

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی خبر داد که شمار قربانیان سیل ویرانگر هند به 136 نفر رسیده و بیش از 90 هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، یک مقام هندی به شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر داد که شمار قربانیان سیل ویرانگر این کشور به 136 نفر رسیده و بیش از 90 هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

طوفانهای موسمی طی چند روز گذشته سواحل غربی هند را در نوردیده و منجر به ناپدید شدن دهها نفر در مناطق اطراف بمبئی، پایتخت تجاری هند، شده است. گفته می‌شود این بدترین سیل ایالت گوا در همسایگی بمبئی در دهه ‌ای اخیر است.

دولت محلی ایالت «ماهاراشترا» در بیانیه‌ای اعلام کرده، بارشهای موسمی همزمان با جزر و مدهای شدید و تخلیه آبهای سرریز سدها منجر به وقوع سیل و آبگرفتگی‌های گسترده شده است.

براساس این گزارش، بیشتر قربانیان از منطقه «رایگاد» در جنوب بمبئی هستند جاییکه دهها نفر در میان گل و لای و آوار خانه‌ها مدفون شده‌اند. طبق آمارها در این منطقه حداقل ۴۷ نفر کشته و ۵۳ نفر نیز در گل و لای ناپدید هستند.

پیش از این روزنامه گاردین به نقل از کارشناسان هواشناسی گزارش داده بود که بارش شدید باران در این موقع از سال در بمبئی موضوعی غیرعادی است و افزود با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره ادامه بارش شدید باران طی چند روز آینده، بمبئی خود را برای احتمال تلفات بیشتر آماده می‌کند.

در شهر «مهاد» طغیان رودخانه و شکسته شدن حاشیه رودخانه باعث قطع کامل دسترسی به این شهر شده و ساکنان وحشت زده آن برای در امان ماندن از سیل مجبور شدند به پشت بامها و طبقات بالای ساختمانها فرار کنند.

«نیروی واکنش به بلایای طبیعی ملی هند» اعلام کرده است که به دلیل بدی آب و هوا روز جمعه نتوانسته بالگردهای خود را در این منطقه فرود بیاورد اما در روز شنبه و با بهتر شدن وضعیت جوی شرایط امداد و نجات مساعدتر شده است.  

در حال حاضر نیروهای امدادی هند در کنار نیروهای ارتش در حال تخلیه مردم از مناطق سیل زده هستند اما به دلیل رانش زمین و تخریب بزرگراه اصلی بمبئی و گوا عملیات امدادرسانی با اختلال و کنید همراه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1104273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =