فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری

مهلت ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای سه شغل پرستاری، هوشبری و اتاق عمل فردا ۵ مردادماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای سه شغل پرستاری، هوشبری و اتاق عمل از ۲۶ تیرماه آغاز شد و فردا سه شنبه ۵ مردادماه به پایان می‌رسد. داوطلبان تا پایان فردا می‌توانند نسبت به ثبت‌نام جدید، ارسال مدارک یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۸ دوشنبه ۲۲ شهریور تا چهارشنبه ۲۴ شهریور از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی توزیع خواهد شد. 

آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران راس ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۲۵ شهریورماه به صورت کاغذی یا الکترونیک برگزار خواهد شد. آزمون در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، سمنان، ارومیه، کردستان، اردبیل، شیراز، اصفهان، شهرکرد، اهواز، قزوین، ایلام، قم، هرمزگان، البرز، خراسان جنوبی، کرمان، خراسان شمالی، کرمانشاه، بوشهر، گلستان، تبریز، لرستان، تهران، شهید بهشتی، ایران، مشهد، گیلان، همدان، زاهدان، یاسوج، زنجان، یزد و مازندران برگزار می‌شود.

نحوه ثبت‌نام

 ثبت‌نام و اعلام نتیجه آزمون به صورت اینترنتی است و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌گیرد. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند. از جمله این شرایط عمومی برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد تمام شرایط عمومی متداول در آزمون‌های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء‌پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی است.

شرکت‌کنندگان در صورت دارا بودن شرایط جسمی و روانی از جمله «دوربینی اصلاح نشده، نارسایی تنفسی متوسط و شدید، قطع یا فقدان اندام فوقانی و تحتانی، اختلال دو قطبی، افسردگی شدید، مصرف داروهای محرک یا مخدر سیستم عصبی مرکزی، اعتیاد به مواد مخدر، VF یا VT ناپایدار و اختلال شنوایی» نمی‌توانند در آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری شرکت کنند.

شروط اختصاصی لازم برای ثبت‌نام شامل داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی پرستاری، هوشبری و اتاق عمل و ارائه گواهی فراغت از تحصیل با امضای معاون آموزشی دانشگاه است. داوطلب باید گواهی فراغت از تحصیل را تا قبل از ثبت نام در آزمون دریافت کرده باشد. ارائه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) الزامی نیست. همچنین ارائه کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی الزامی نیست.

شهریه و مدارک ثبت‌نام

برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد. افرادی که به دلیل تعهد، دانشنامه فراغت از تحصیل را در اختیار ندارند، می توانند تصویر حکم کارگزینی که در آن مدرک تحصیلی قید شده یا گواهی نامه موقت پایان تحصیلات و یا پایان طرح خود را ارائه دهند.

داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش، مبلغ ۹۰۸ هزار و ۵۰۰ ریال به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کنند تا بتواند مراحل ثبت نام را آغاز کنند. مبلغ پرداختی قابل برگشت نیست. مبلغ استفاده از خدمات پیامکی ۸۵۰۰ ریال است.

پس از تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک، بلافاصله پس از فشار دادن دکمه ثبت توسط داوطلب، برای وی کد رهگیری صادر می شود و برای افرادی که کد رهگیری دارند، در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد. داوطلبان موظفند پس از صدور کد رهگیری آن را به همراه نسخه چاپ شده فرم ثبت‌نام نزد خود نگه دارند.

هیچ گونه مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست و یا اتوماسیون دریافت نخواهد شد. همچنین به مدارکی که با پست الکترونیکی ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.داوطلبان ملزم هستند تمامی مدارک اسکن شده خود را همراه با فرم ثبت نام به صورت اینترنتی ارسال کنند و در صورت عدم ارسال مدارک یا نقص در مدارک، کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد.

در صورت محرز شدن تقلب و تخلف در درج اطلاعات لازم، در هر مرحله از آزمون قبولی داوطلب کان لم یکن تلقی شده و طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، با داوطلب برخورد خواهد شد. هر داوطلب می‌تواند با توجه به محل سکونت خود تنها یکی از مراکز موجود را انتخاب کند. بعد از انتخاب محل آزمون امکان تغییر آن در زمان آزمون وجود ندارد.

در استخراج نتایج از روش تراز نمرات استفاده خواهد شد. برای هر سؤال باید تنها یک گزینه که بهترین پاسخ ممکن در میان گزینه های ارائه شده است، انتخاب شود. به سوالات بدون پاسخ، نمره‌ای تعلق نمی‌گیرد. به پاسخ نادرست نمره منفی تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =