محمد حسین فرج‌نژاد چگونه با همسر و 3 فرزندش مرحوم شدند؟ + زندگینامه

مرحوم محمد حسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از اساتید سواد رسانه و فعالان عرصه پژوهش در حوزه صهیونیسم پژوهی بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز مرحوم محمد حسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از اساتید سواد رسانه و فعالان عرصه پژوهش در حوزه صهیونیسم پژوهی بود که بر اثر سانحه رانندگی همراه با همسر و فرزندانشان به رحمت خدا رفتند.

در این حادثه طبق گزارشات میدانی، موتورسیکلت آقای فرج‌نژاد دارای ۵ سرنشین بوده است که پس از برخورد با خودروی سواری ۲۰۶، ۴ سرنشین موتورسیکلت در دم جان باختند و مصدوم دیگر که کودکی ۴ ساله بدحال بوده است پس از دریافت اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به مرکز درمانی منتقل شده است. این حادثه در بلوار الغدیر روبروی ورودی شهرک پردیسان قم رخ داده است.

محمد حسین فرج‌نژاد که بود؟

مرحوم فرج نژاد متولد ۱۳۵۹ و اهل شهر ابرقو در استان یزد و به شدت فعال بود. به روایت یکی از دوستان نزدیکش، یک لحظه آرام و قرار نداشت. یک نیروی حزب الهی که در مسیر ترویج انقلاب یک لحظه آرام و قرار نداشت و بسیار پرکار بود. او به شدت متواضع و خوش‌ برخورد بود و علی رغم اینکه یک دانشمند و محقق بود اما هیچ‌گاه در برخوردهایش احساس غرور و تکبر نداشت.

مرحوم فرج نژاد با اینکه سال‌ها در حوزه قم سکونت داشت و مشغول درس طلبگی بود، ولی زادگاهش را هم فراموش نمی‌کرد و مدام با یزد ارتباط داشت و رفت و آمد می‌کرد. او در شهر یزد تشکیلات بزرگ تبلیغی و فرهنگی ایجاد کرده بود و جوانان دانشجو و طلبه را در آنجا آموزش می‌داد و برنامه‌های منسجم و اردوهای آموزشی و تفریحی داشت که برنامه‌هایی برای آموزش به جوانان تدارک دیده بود که خیلی مفید بود و اساتیدی را از قم و تهران دعوت می‌کرد که دوره‌های بسیار غنی‌ای برای جوانان بود.

آثار و تالیفات

آن مرحوم درباره جریان زرسالار جهانی یهودی و رسانه‌های این جریان همواره دغدغه جدی داشت و دراین زمینه کار علمی کرده و بسیار مسلط بود و به شهادت نزدیکان مرحوم فرج نژاد، او زندگی بسیار ساده‌ای داشت و وضع مالی‌اش هم چندان خوب نبود. هر چه هم پول به دستش می‌رسید صرف چاپ کتاب‌هایش و کارهای فرهنگی‌اش در مسیر ترویج اندیشه انقلاب اسلامی می‌کرد.

ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری با موضوع رسانه‌های گروهی و صهیونیسم، از خود به یادگار گذاشت و آثار فاخری همچون «دین در سینمای شرق و غرب» و «اسطوره‌های صهیونیستی سینما» از تالیفات ارزشمند اوست و همچنین همسر او نیز از فعالان عرصه فرهنگی بود.

 وی همچنین پروژه‌های پژوهشی بسیاری را نیز در مراکز علمی پژوهشی کشور تعریف کرد و نویسندگان دیگر زیر نظر و با راهنمایی و مشاوره او مطالعات را به ثمر رساندند. مهمترین تألیفات او شامل این کتابهاست: تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، اسطوره‌های صهیونیستی در سینما،دین در سینمای شرق و غرب و مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم).  

محمد حسین فرج‌نژاد چگونه با همسر و 3 فرزندش مرحوم شدند؟ + زندگینامه

ویژگی‌های شخصیتی و کاری

 یکی از دوستانش بعد از این حادثه تعریف می‌کند: اخیرا به او گفتم چرا ماشینت را فروختی،پاسخ داد چون هرجا رفتم هزینه چاپ کتابم را ندادند و چون موضوعش را برای جبهه انقلاب لازم میدانستم، مجبور شدم ماشین خودم را بفروشم و هزینه کنم و گفتنی است موضوع کتابش در مورد دسیسه ها و برنامه های صیونیست و... بود

این اواخر بسیاری از دوستانش به او گفته بودند که ماشین بخرد و موتور خطرناک است. چند سال بود که قصد کرده بود یک ماشین بخرد ولی توان مالی اش را نداشت و به ناچار با همان موتور رفت و آمد می‌کرد. و در نهایت هم با همان موتورسیکلت و همراه همسر و فرزندانش بعد از مراسم عرفه و در روز عید قربان، در تصادف با یک دستگاه 206 جان باختند.

مجید شاه حسینی مدرس و نویسنده که سابقه همکاری و دوستی قدیمی با این پژوهشگر و نخبه فرهنگی داشته است، درباره ویژگی‌های شخصی، علمی و فرهنگی این پژوهشگر بیان کرد: مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد از دوستان جوان من بودند که آثار ایشان را مطالعه و دنبال می‌کردم. او از نسل سوم پژوهشگران انقلاب اسلامی بود و در عرصه رسانه و سینما به مطالعه و پژوهش اشتغال و برکات مکتوب و شفاهی فراوان داشت.

این مدرس سینما ویژگی خاص فرج‌نژاد را در تسلط و اشراف علمی همزمان وی بر چند رشته علمی دانست و گفت: نقطه قابل تأمل و ویژه شخصیت علمی و فرهنگی مرحوم فرج‌نژاد این بود که ضمن تسلط بر سواد رسانه‌ای و سینمایی، مطالعات دینی و تاریخی بسیار عمیقی داشت.

با توجه به شواهد و قرائن، مسئولان امنیتی کشور، باید تمام ابعاد فوت دکتر فرج نژاد و خانواده اش را دقیق بررسی کنند. زیرا مرحوم دکتر فرج نژاد از اساتید مبرز صهیونیست شناسی در کشور به شمار می رفت و مقالات مهمی در این زمینه نوشته بودند و طبق گفته منابع مطلع، اسم ایشان در لیست ترور موساد قرار داشته است.لذا چه طور ممکن است چنین تصادف سهمگینی به این شکل رخ دهد که همه سر نشینان موتور و راننده خودرو نیز، کشته شوند؟! و بعد ماشین و موتور آتش بگیرد که اگر مدرکی باشد از بین برود!

به نظر می رسد با توجه به شخصیت مرحوم دکتر فرج نژاد، این قضیه فقط صرف یک تصادف نباشد و مسائل بسیار مهمتری در این زمینه وجود داشته باشد، پس ضرورت دارد مسئولین امنیتی ضمن ورود به این مسأله، همه ابعاد آن را بررسی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حدیث IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      24 3
      چه واقعه تلخ وغم انگیزی.امیدوارم روحشون درآرامش ابدی وجایگاهشون بهشت برین باشه
      • ....... IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
        7 2
        ممنون
    • مرضیه عمرانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      15 3
      روحشان شاد اینها شهید شدند ولی تعجب از اینکه نه صدا و سیما و نه هیچ سازمانی از این عزیزیان یاد نکرد
    • محمد هاشم بشارتی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      8 0
      آدم خیلی خوبی بود برام سخنرانی می‌کرد تو اردو ها... روحش شاد و راهش پر رهرو.... امیدوارم رسیدگی جدی شود چطور میشه سر یه تصادف 5 موتور سوار شهید شوند و اون بلا سر 206 بیاید؟
    • مسعود IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      7 0
      خداوند رحمتشان کند واقعا دلم شکست و غبطه خورد که اونها کجا بودند و ما کجاییم...
    • abadanman IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      8 0
      سلام. من همچنان معتقدم که ایشان و خانواده شان را آن صهیونیستهای بی‌وجود و سازمان تروریستی شون موساد کشتن...