برای اولین بار در تاریخ المپیک اتفاق افتاد

محمدمعین ملکی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ برای اولین بار در تاریخ المپیک، تکواندوی ایران از کسب مدال بازماند.

بیست و یک سال گذشت، انگار همین دیروز بود که تکواندو در المپیک سیدنی به جمع رشته های المپیکی اضافه شده بود. برای ما نو بود و بوی غریبگی میداد، به اندازه کشتی و وزنه برداری برایمان جذاب و مهم نبود. آن زمان هیچ کس نه نگران کاراته کره ای بود و نه دلخوش به آن. تمام دغدغه ما در المپیک، ناداوری و حق خوری های کشتی بود. امیدوار به تکرار موفقیت های گذشته توسط امیرخادم و امیر توکلیان در سیدنی بودیم و دغدغه وزن پائین جدیدی در سنگین وزن را داشتیم. ساعی برنز المپیک گرفته بود و ما به جای لذت بردن از این مدال، حسرت از دست رفتن برنزهای کورش باقری، امیر خادم و عباس جدیدی را میخوردیم.

 هنوز هم جودو با محمود میران و میراسماعیلی برایمان از تکواندو مهم تر بود. یک نسل ظهور کرده بود، افتخارات فراوان در راه بود و خبر نداشتیم. امثال مجید افلاکی، هادی ساعی، بهزاد خداداد، یوسف کرمی، مهدی بی باک و امید غلام زاده آنقدر جنگیدند و افتخار کسب کردند که باورشان کردیم، افتخار کردیم و خود را تنها رقیب کره میدانستیم. دلمان میخواست کره ای ها را هم از رو ببریم که اتفاقا یکی دوبار با قهرمانی تکواندوی ایران در جهان، این کار را کردیم.

 المپیک دوم نقطه عطف تکواندوی ما بود. وقتی در المپیک آتن دو هوگوپوش مردان ایران، یک طلا و یک برنز کسب کردند، افسوس میخوردیم کاش تمام اوزان تکواندو اجازه حضور در المپیک را داشتند. چنان شوری ما را گرفته بود که باور نمیکردیم قرار است المپیک به المپیک چنان افت کنیم، که امروز به صفر مدال در چهار وزن برسیم. تاکید میکنم المپیک به المپیک از مدال هایمان کم شد تا به صفر رسید.

 پس از کسب یک طلا و یک برنز در آتن، به المپیک پکن رسیدیم. در پکن، برنز آتن کم شد و تک مدال طلای ساعی، کاروان ایران را از وقوع فاجعه در المپیک پکن نجات داد. به لندن رسیدیم و طلای پکن به نقره باقری معتمد تبدیل شد. جلوتر که آمدیم نقره لندن به برنز کیمیا علیزاده در ریو ختم شد و حالا در توکیو همان تک برنز نیز از کفمان رفت.

در این یادداشت دل و دماغ نقد فدراسیون نیست، اما چیزی که پر واضح به نظر میرسد این است که تکواندوی ایران با ریاست پولادگر و کادر فنی فعلی، به آخر خط رسیده است و نیازمند هوای تازه و خانه تکانی اساسی می باشد. دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم!

انتهای پیام

کد خبر: 1104381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =