نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در امارات معرفی شد

منابع خبری از انتخاب اولین سفیر رژیم صهیونیستی در امارات پس از عادی‌سازی روابط میان دو طرف خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، جروزالم پست امروز (یکشنبه) از انتصاب «امیر هایک» به عنوان اولین سفیر رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی خبر داد و گفت او جایگزین «ایتان نائه» فرستاده ویژه صهیونیست‌ها در امارات، خواهد شد.

«یائیر لاپید» وزیر امورخارجه رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هایک (Amir Haik) در زمینه اقتصاد و جهانگردی تجربه بسیاری دارد و به همین دلیل او بهترین گزینه ما برای نهادینه کردن ارتباط میان امارات و اسرائیل بود.»

لاپید همچنین با اعلام اینکه هایک در افتتاح اولین سفارت رژیم صهیونیستی در امارات نیز حضور داشت، گفت: «در حال حاضر فکر کردیم زمان آن فرا رسیده تا سفیر امارات در اسرائیل را منصوب کنیم.»

هایک رئیس انجمن هتلداری رژیم صهیونیستی است و به عنوان مدیر کل انجمن کارخانه‌ها نیز فعالیت کرده است. او همچنین در سمت مدیرکل وزارت صنعت، تجارت و اشتغال صهیونیستی نیز فعالیت داشته است. برخی افراد، انتخاب او را به دلایل سیاسی می‌دانند.

امارات سال گذشته در زمان دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» پس از امضای توافق‌نامه‌ای موسوم به «پیمان ابراهیم» ایجاد روابط دیپلماتیک و عادی سازی آن با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

یائیر لاپید نیز در اولین دیدار رسمی خود به امارات رفت که این دیدار اولین سفر رسمی مقامات رژیم صهیونیستی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک و عادی سازی روابط با امارات از سال گذشته است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ (۹ تیر ۱۳۹۹) سفارت خود را در ابوظبی و کنسولگری خود را در دبی افتتاح و تاکید کرد که این گام روابط تل آویو با امارات را تقویت می‌کند.

تبن در حالی است که به تازگی «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، در یک تماس تلفنی با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خصوص روابط همکاری بین دو طرف و راه‌های تقویت آن بحث و تبادل نظر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =