ضرورت توزیع غذا بین دانشجویان در روزهای تعطیل

شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نامه‌ای، خواستار توزیع غذا در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی بین دانشجویان خوابگاهی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی با ارسال نامه‌ای به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، خواستار توزیع غذا در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی بین دانشجویان خوابگاهی شدند.

 در ابتدای این نامه آمده است: با توجه به ادامه شرایط ویژه حاصل از شیوع کرونا در سطح کشور و به دنبال ابلاغ آیین‌نامه جدید تغذیه که در آن مشابه با آیین‌نامه پیشین، ارائه غذا در روز جمعه و تعطیلات رسمی منع شده است، ذکر برخی نکات قابل تامل است. از جمله اینکه در شرایط بحرانی کشور، عدم ارائه و طبخ غذا در روز جمعه موجب تمایل مراجعه دانشجویان به سمت خرید از مراکز مختلف شهری و در نتیجه افزایش خطر انتقال و چرخش بیماری در خوابگاه‌های دانشجویی خواهد بود و لذا این موضوع حداقل در دوره کرونا بر خلاف سیاست های حوزه سلامت وزارت بهداشت است.

در ادامه این نامه آمده اسن: از سوی دیگر، برگزاری واحد های درسی عقب افتاده و فشرده سازی حضور دانشجویان کارآموزی و کارورزی رشته های مختلف و سنگینی دوره های آموزشی به تنهایی موجب سختی و مشکلات بسیار برای دانشجویان شده و در کنار آن، شرایط سخت و استرس‌های حاصل از شیوع ویروس کرونا موجب شده برقرار شدن امکان رزرو غذا در روزهای تعطیل حتی به شکل غذای سرد، کنسرو، جیره خشک و توزیع به همراه غذای روز پیش از آن در برخی دانشگاه های سطح کشور از معدود اتفاقات مثبت در جهت کاهش دغدغه و مشکلات گسترده این دانشجویان باشد.

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این نامه تاکید کردند: بنابراین عدم امکان رزرو غذا از سوی دانشجویان کارآموز بومی در نتیجه عدم دسترسی این دانشجویان به بخشی از تسهیلات حوزه رفاهی دانشجویی مشکلات مشابهی را در جهت تهیه غذا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاد می کند. به همین جهت شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی تقاضا دارد حداقل تا پایان شرایط ویژه حاصل از شیوع کرونا این امکان و مساعدت در راستای رفع دغدغه تامین غذایی دانشجویان در سراسر در دانشگاه‌های سراسر کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104418

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =