ورود موج تازه ای از تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال

قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتال امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صحبت‌های اخیر جک دورسی مدیر عامل توییتر و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در خصوص ارزهای دیجیتال باعث ورود موج تازه ای از تقاضا به بازار شده است.

ایلان ماسک گفته احتمال پذیرش مجدد بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت برای خرید خودروهای تسلا وجود دارد اما به شرطی که بیشتر انرژی لازم برای استخراج رمزارزها از انرژی‌های پاک تامین شود. ماسک همچنین گفته است تسلا در بیت‌کوین و خودش در بیت‌کوین، اتریوم و دوج کوین سرمایه گذاری کرده اند.

مخالفت برخی از سیاستمداران آمریکایی با بیت کوین ادامه دارد و سناتور جمهوری خواه- چاک گرسلی- با اشاره به استفاده گسترده بیت کوین در امور مجرمانه گفته است هر سال حدودا ۷۶ میلیارد دلار تراکنش غیرقانونی با استفاده از بیت کوین صورت می گیرد و نیمی از تراکنش های مربوط به این ارز برای انجام کارهای غیر قانونی است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۵ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است.

گفتنی است، بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۱۹.۰۷ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۵.۵۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۷۲.۳۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۲۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۱.۸۳ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۹۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارزهای دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم در چهارم مرداد را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 38,361 ۹۳۴,۳۶۶,۲۶۸
اتریوم 2,330 ۵۶,۷۷۳,۱۰۲
تتر 1 ۲۴,۳۶۵
بایننس کوین 321 ۷,۸۲۳,۹۱۸
کاردانو 1.37 ۳۳,۳۸۴
ریپل 0.66 ۱۶,۱۳۰
دوج کوین 0.22 ۵,۵۱۰
 ای یو اس دی کوین 0.99 ۲۴,۳۴۸

گفتنی است؛ نرخ ارزهای دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =