8 روز مانده به پایان دولت روحانی / آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید در روزهای پایانی را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ تنها 8 روز دیگر تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده است و در این گزارش به آخرین موضع‌گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

۹ روز مانده به پایان دولت روحانی / آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

روحانی: دولت ما مناطق آزاد را به مراکز صادراتی و جذب سرمایه تبدیل کرد

روحانی

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان‌های مناطق آزاد و محیط زیست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس از ارائه گزارش پیرامون طرح‌های منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: افتتاح طرح‌های اخیر ماه‌های گذشته در منطقه آزاد ارس بیانگر تلاش و فعالیت بی‌وقفه مدیران این منطقه است که برای به ثمر نشاندن بخش‌هایی اعم از خصوصی و دولتی تلاش کردند و آنها را به ثمر رساندند.

روحانی عنوان کرد: همین امروز شاهد افتتاح ۹۲۸ میلیارد تومان طرح و بودجه در یک روز هستیم و گفته شد ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست افتتاح است که بخشی همین امسال و بخش دیگر در سال آینده و در دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین پس از استماع گزارشی از طرح‌های مربوط به جزیره فشم بیان کرد: اقدامات و تلاش‌هایی در جزیره قشم در حال اجرا است و امروز شاهد افتتاح ۹ پروژه مهم هستیم. اعلام شد ۸۸ درصد این پروژه‌ها سهم بخش خصوصی است و بسیار خوشحال کننده است که مناطق آزاد زمینه‌های لازم برای حضور و فعالیت بخش خصوصی را فراهم می‌کنند تا در کنار یکدیگر در مسیر آبادانی ایران عزیز تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از مراسم افتتاح گفت: گزارش کلانتری در رابطه با روند اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست برای سلامت مردم، بقای خاک، آب، جنگل‌ها، مراتع و همچنین سلامت هوا بسیار حائز اهمیت است و خوشحال هستیم که امروز یک سامانه جامعی نسبت به محیط زیست از امروز شروع به کار می‌کند که می‌تواند پایش مستمر و مداومی از آلایندگی‌ها در کشور انجام دهد و دستورالعمل‌های لازم و نظارت‌های لازم را صادر و اعمال کند.

روحانی خاطرنشان کرد: از فعالیت صندوق ملی محیط زیست تشکر می‌کنم. ان شاءالله این طرح‌ها برای سلامت مردم و مبارزه با آلودگی‌های مختلف موثر باشد.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که در زمینه محیط زیست یک کار مستمر علمی و مطالعاتی و نظارتی شروع شده و در حال اجرا است، تصریح کرد: ما برای سلامت خود چاره‌ای جز اینکه دارای محیط زیست سالم باشیم، نداریم.

رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت‌های دولت در حوزه مناطق آزاد گفت: تلاش ما این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده کالا به مراکز تولیدی، صادراتی و جذب سرمایه داخلی و خارجی تبدیل شود و این کار نیز انجام گرفت.

روحانی با بیان اینکه ما مناطق آزاد را توسعه دادیم، گفت: امروز 15 منطقه آزاد در کشور داریم که این مناطق می‌تواند همانند دیگر مناطق آزاد، کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشورهای همسایه و جهان قرار دهد.آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید در روزهای پایانی را اینجا بخوانید.

جهانگیری: صیانت و حفاظت از جنگل‌های کشور ضروری است

جهانگیری

اسحاق جهانگیری در دومین نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس که صبح دوشنبه به ریاست وی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های کشور، گفت: جنگل‌ها از بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند و در شرایط جدید که ما با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبرو هستیم باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه موضوع حفاظت از جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های زاگرس باید به یکی از اولویت‌های اصلی کشور تبدیل شود، تصریح کرد: امروز بخش مهمی از زندگی و حیات مردم ایران به جنگل‌ها وابسته است، بنابراین همه دستگاه‌ها باید با مشارکت و همکاری تلاش کنند تا از پهنه‌های طبیعی به خوبی نگهداری شود.

جهانگیری با ابراز خرسندی از ابتکار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در استفاده از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و صاحبنظران دانشگاهی در تدوین سند جامع حفاظت و مدیریت پایدار بوم سازگان زاگرس، اظهار کرد: باید برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها نگاه بلند مدت داشت و تدوین این سند می‌تواند کمک کند که این مساله ملی هیچگاه به بوته فراموشی سپرده نشود.

وی تاکید کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع با برنامه‌های کوتاه مدت و ضربتی می‌تواند سیاست‌هایی در جهت مقابله با بیماری که درختان بلوط را در عرصه‌ای بیش از یک و نیم میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس تحت تاثیر قرار داده است، اجرا کند. همچنین باید برنامه جدی برای مقابله با حریق‌هایی که هر روز اخبار آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود اتخاذ شود تا از یک سو از گسترش بیماری و حریق در منطقه زاگرس پیشگیری شود و از سوی دیگر با احیا و بازسازی این سرمایه طبیعی شاهد آینده روشنی برای جنگل‌های منطقه باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با ابراز تاسف از گزارش رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مبنی بر اینکه صد در صد آتش سوزی‌ها در جنگل های زاگرس علت انسانی دارد، ‌ افزود: بر اساس گزارش های «فائو» ارزش هر درخت بلوط میلیون‌ها تومان است و این آتش سوزی‌ها به منابع ارزشمند کشور خسارات گسترده‌ای وارد می‌کند.

جهانگیری با بیان اینکه برنامه احیای یک و نیم میلیون هکتار از پهنه‌های جنگلی آسیب دیده باید متناسب با برنامه هفتم توسعه همه جانبه کشور باشد، گفت: بخش‌هایی از سند جامع بوم سازگان که نیاز به اصلاح دارد به کمیسیون زیر بنایی دولت ارجاع داده می شود تا در دولت آتی هم در صورت انجام برخی اصلاحات اجرا شود.

جهانگیری ضمن قدردانی از عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز ستاد مدیریت بحران کشور، ‌ از همه دستگاه ها خواست تا با حداکثر ظرفیت به مدیریت استان های همجوار زاگرس در زمان اطفای حریق کمک کنند.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، استانداران استان های آذربایجان غربی، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گزارشی از روند تدوین سند جامع حفاظت و مدیریت پایدار بوم سازگان زاگرس ارایه کرد.

تکمیل طرح های کاداستر زاگرس، ‌شناسایی و تعیین واحدهای ذخیره گاه جنگلی در سطح ۴۰۰ هزار هکتار، مبارزه با آفات جنگلی در سطح ۷۵ هزار هکتار و کنترل بیماری ذغال بلوط در سطح ۲۵۰ هزار هکتار، تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی و پیشگیری از حریق و احداث پایگاه های حفاظت در جنگل های زاگرس، ممنوعیت ارایه مجوز احداث هرگونه کوره ذغال سوزی سنتی و صنعتی، استقرار بالگرد در استان ها با کمک ستاد بحران، توسعه انرژی های نو برای ۶ هزار خانوار روستایی، ‌ساماندهی نظام بهره برداری از اراضی و کوچ عشایر، ‌ارایه الگوی کشت زیر اشکوب سازگار با جنگل های زاگرس و توسعه و ترویج برنامه های فرهنگی برای جلب مشارکت مردم و جوامع محلی برای حفاظت از این جنگل ها از مصوبات امروز کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل های زاگرس برای اجرا در سال ۱۴۰۰ بود.

در این جلسه همچنین رییس سازمان هواشناسی کشور گزارشی از میزان بارش ها در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ و الگوهای پیش بینی نزولات جوی در فصول پاییز و زمستان ارایه کرد.

 سلطانی‌فر: ثمره تلاش تیراندازی به بار نشست

 سلطانی‌فر

مسعود سلطانی فر در حاشیه دیدار تیم والیبال ایران برابر لهستان در ورزشگاه آریاک آرنا کسب نخستین مدال طلای ایران در توکیو را تبریک گفت و افزود: ایران توانست نخستین مدال تیراندازی در تاریخ المپیک را کسب کند و تیراندزای هم به مدال آور اضافه شد. تیراندازی تلاش کرد و مدال گرفت.

وی ادامه داد: همیشه این بحث وجود داشته که با وجود این همه نیروهای مسلح و علاقه‌مندانی که به رشته تیراندازی در کشور داریم از بین ده‌ها مدالی که در تیراندازیتوزیع می‌شود چرا ما نمی‌توانیم حتی یک مدال برنز بگیریم و این نکته‌ای بود که بارها اشاره کردم و خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست.

وزیر ورزش و جوانان گفت: فروغی فرد باانگیزه و متدینی است و ظرفیت مدال آوری را داشت. من در مراسم بدرقه با فروغی گفت و گو می‌کردم و به او نوید کسب مدال را داده بودم.

جواد فروغی امروز و در نخستین تجربه حضورش در المپیک که صاحب رنکینگ نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی است در اولین دوره رقابت‌ها با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت و در نهایت با امتیاز ۲۴۴.۸ ضمن شکستن رکورد المپیک، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

ابتکار: رویکرد جامعی در دولت دوازدهم برای ارتقاء وضعیت زنان شکل گرفت

ابتکار

معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم قدردانی از برگزیدگان دهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی که آخرین مراسم این دوره از انتخابات در دولت دوازدهم است، ضمن تشکر از معاونان امور بانوان استان ها اظهار داشت: از دور اول انتخاب زنان کارآفرین برتر تا امروز، بیش از ۷۰۰ زن کارآفرین معرفی شده اند که ۲۰۰ نفر از آنان از شهرها و روستاهای مختلف، کارآفرین برتر اعلام شده اند.

وی افزود: معاونت با تلاش و پیگیری های فراوان توانست با ایجاد شبکه ارتباطی خوب، این زنان را به بازار شبکه بازاریابی مجازی کالاها متصل کند که بسیاری از آنان امروز در موضوع بازاریابی و مهارت های آن موفق بودند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای معاونت امور زنان در دولت دوازدهم توانمندافزایی اقتصادی زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار به عنوان جامعه هدف در عرصه‌های مختلف بوده است، یادآور شد: این رویکرد بر اساس اسناد بالادستی و تکالیفی شکل گرفت که از سوی مقام معظم رهبری و رییس جمهوری ابلاغ شده بود که در همین راستا با همکاری وزارت کشور و وزارت کار توانستیم حدود ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار را به مرحله توانمندی برای ایجاد کسب و کار رساندیم.

ابتکار طرح توان افزایی زنان و دختران روستایی و عشایری در موضوعات مختلف فعالیت های کشاورزی را از دیگر اقدامات معاونت عنوان و خاطرنشان کرد: توان افزایی زنان روستایی برای تولید محصولات سالم و توانمندافزایی تعاونی‌ها و صندوق‌های خرد و همکاری با تشکل ها برای شناسایی زنان کارآفرین و آموزش تسهیل گران در حوزه کارآفرینی از دیگر اقداماتی بود که در این دوره انجام شد.

وی یادآور شد: حمایت از کمپین های مختلف از جمله حمایت از کمپین زنان نسل تحریم که در آن، زنان فعال عرصه اقتصادی که توانسته بودند با تحریم ها مقابله کنند در آن معرفی شدند.

ابتکار با تاکید بر اینکه مجموعا رویکرد جامعی در قالب شاخص‌های عدالت جنسیتی و برنامه های ارتقاء وضعیت زنان در استان ها داشتیم که اجرایی شده و به نتیجه رسیده، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که دولت آینده این برنامه ها را ادامه دهد.

وی با یادآوری این موضوع که معرفی زنان کارآفرین برتر با رای مردم، فرصتی برای زنان کارآفرین بود تا معرفی شوند، مردم آنها را بشناسند و بتوانند بهتر کار و بازاریابی کنند، تاکید کرد: این آخرین انتخاب زنان کارآفرین برتر در دولت دوازدهم بود و امیدواریم در دولت آینده این حرکت ادامه یابد و در بخش غیر دولتی هم شاهد روند شناسایی زنان کارآفرین باشیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: زنان ما با وجود تحریم‌ها و سخت‌ترین جنگ اقتصادی بی‌سابقه علیه کشور و شرایط سخت کرونا که اشتغال را چند برابر دشوارتر و فضای ناامیدی که جنگ روانی آن را ایجاد کرده، با توکل به خدا و عزم و اراده‌ای که برگرفته از اعتقادات درونی آنها است و با همه توان به عرصه‌ آمدند و فعالیت اقتصادی خود را کنار نگذاشته‌اند تا آنجا که الگوهای موفقی از تاب آوری و صبر و استقامت برای جامعه‌ و نسل جوان ارائه کردند.

ابتکار با بیان اینکه زنان کارآفرین الگوهایی از تاب آوری، صبر و استقامت هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت آینده از این سرمایه اجتماعی شکل گرفته استقبال و این برنامه ها استمرار داشته باشد و همواره از زنان سرپرست خانوار و یا زنانی که در حال فعالیت اقتصادی برای کمک به خانواده هستند، حمایت کنیم زیرا حق این زنان است که دیده شوند و کسب و کارهای موفقی را استمرار دهند.

به گزارش ایرنا، دهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردم که از دهم تیر ماه آغاز شده بود، با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد. ۲۰ بانوی کارآفرین از ۱۳ استان کشور که توانستند در دور دهم نظرسنجی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بیشترین آرا مردمی را کسب کنند.

بر اساس این گزارش، میترا شکرالهی و فاطمه حسن زاده به ترتیب از روستای هارونکلا و فلورد مازندران، فاطمه ریاحی مدوار از روستای ملک آباد قم، نجمه عبادی و زهرا سلطانی به ترتیب از روستای بزد و فتح آباد خراسان رضوی، صدیقه صابری از روستای پنو گلستان، آمنه رنجبر از روستای حاضرمیل ایلام، شهپر رئیسیان هرسینی از روستای تمرگ کرمانشاه، لیدا محمدی از روستای ملاشیه خوزستان و زهرا جبارزاده از روستای ینقاق گلستان، نفرات برتر بخش روستایی این مسابقه هستند.

نفرات برتر بخش شهری این دوره از مسابقه انتخاب زنان کارآفرین برتر هم رقیه خلیفه از بوشهر، خدیجه معظمی گودرزی و نجمیه حسنوند از لرستان، مینا شکری فرد از آذربایجان غربی، ندا عمی زاده از گلستان، راحله چابکی از خراسان رضوی، مژگان گرجی نژاد از مازندران، سیده زهرا فخر نبی از خراسان شمالی، معصومه حسنی از همدان و فاطمه رحیمی نژاد از گیلان هستند.

این انتخابات از اسفند ۱۳۹۷ با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با کارکرد این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش های آنها آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =