انتخاب رشته/ رفع نیازهای دیگران دغدغه اصلی شماست؟ پزشکی یا پرستاری بخوانید!

اگر نیازهای اطرافیان نسبت به خودتان در اولویت است و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنید، رشته‌های پزشکی، پرستاری، طراح صنعتی و مدیریت امور دفتری بهترین گزینه پیش روی شما برای ادامه تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، برای چند لحظه هم که شده استرس اعلام نتایج کنکور را کنار بگذارید و به کودکی خود فکر کنید. محال است در آن روزها کسی از شما سوال « دوست داری چی کاره بشی؟» را نپرسیده باشد. اگر پاسختان «دکتر» بود، پس باید رشته علوم تجربی را در دبیرستان انتخاب کرده باشید؛ به امید آنکه روزی روپوش سفید بپوشید و آقا یا خانم دکتر صدایتان کنند.

البته تحصیل در رشته علوم تجربی تنها نباید به پزشکی منتهی شود؛ پرستاری، دامپزشکی، مهندسی کشاورزی یا باغبانی، داروسازی، فیزیک، شیمی و ده‌ها رشته تحصیلی دیگر هم گزینه‌های روی میز هستند که اگر به این رشته‌ها علاقمند باشید، باید اطلاعات بیشتری از این رشته‌ها داشته باشید. ایسکانیوز در نظر دارد چند روز مانده تا اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۰، رشته‌های تحصیلی مختلف را بر اساس تیپ‌های شخصیتی به داوطلبان کنکوری پیشنهاد دهد.

روپوش سفید به شخصیتتان هم می‌آید؟

لطفا با خودتان صادق باشید و به شخصیت خود از کودکی تا کنون فکر کنید؛ آیا حامی خواهر و برادر یا دوستانتان بودید؟  در دوران مدرسه با کارهای گروهی و هم‌گروهی‌هایتان مشکل نداشتید؟ وظایفی که توسط خانواده یا معلمان به شما سپرده می‌شد را تمام و کمال در زمان معین به پایان می‌رساندید؟ نیازهای اطرافیان برای شما در اولویت بود و برای رفع نیازهایشان برنامه منظمی را در نظر می‌گرفتید؟

اگر پاسخی جز «بله» برای سوالات فوق نداشتید، شما شخصی حامی یا ISFJ هستید. این افراد معمولا عملگرا و واقع‌بین‌اند. خشک به نظر می‌رسند و معمولا منطقی و جزئی‌نگراند و برای همکاری و احساسات دیگران ارزش زیادی قائل هستند.

شخصیت‌های حامی، خدمت محورند و بر اساس ارزش‌های شخصی و اطلاعات ذخیره شده در ذهنشان تصمیماتی قطعی می‌گیرند و به همین دلیل ممکن است کمی یک دنده یا لجوج به نظر برسند. در کار و روابطشان متعهد و وظیفه شناس هستند؛ حتی ممکن است به نیازهای خود اهمیت چندانی ندهند. از شروع کار جدید بیزارند و بر این باورند استفاده از روش‌های قبلی، راه مناسبی برای رسیدن به موفقیت به شمار می‌رود.

اگر حس می‌کنید شما هم شخصی «حامی» هستید، هنگام انتخاب رشته‌های پزشکی، پرستاری، تغذیه، دامپزشکی و... گزینه مناسبی برایتان به نظر می‌رسد. به دلیل تعهدی و حس وظیفه‌شناسی که دارید می‌توانید طراح صنعتی موفقی باشید. رشته تحصیلی مدیریت امور دفتری و مدیریت بازرگانی را هم فراموش نکنید؛ زیرا جزئی‌نگری و دقت شما باعث درخشیدنتان در این مشاغل خواهد شد.

از طرفی رشته‌های تحصیلی مرتبط با طراحی داخلی، معماری و گرافیک برای شخصیت‌های حامی رشته‌های تحصیلی مناسبی نیستند؛ زیرا این مشاغل پر از شروع‌ تازه است، مشاغلی که باید از اطلاعات طبقه‌بندی شده در ذهن خود فاصله بگیرید و کمی خلاق باشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =