اصرار برای افتتاح یک بیمارستان نیمه‌کاره در روزهای پایانی دولت

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقدند رئیس جمهور اصرار دارد در واپسین روزهای عمر هشت ساله دولت، بیمارستان هزار تختخوابی «مهدی کلینیک» را بصورت نیمه کاره افتتاح کند، این درحالی است که هنوز فعالیت‌های عمرانی این پروژه تمام نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بیمارستان هزار تختخوابی «مهدی کلینیک» که گفته شده یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان های کشور است، از بیمارستان هایی است که ساخت آن در ابتدا در سال ۹۰ با سرمایه گذاری یکی خیرین آغاز شد و مدتی بعد از فوت این خیر به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

این بیمارستان آنگونه که مسئولان مربوطه گفته اند یکی از بیمارستان های بسیار مجهز فوق تخصصی است که در دل بیمارستان ۱۵۰۰ تختخوابی امام خمینی(ره) راه اندازی و به ظرفیت این مجتمع بیمارستانی اضافه می شود.

آن طور که گفته شده با شروع به کار دولت روحانی در سال 92 روند ساخت این بیمارستان متوقف شد و اکنون بعد از گذشت 10 سال این پروژه هنوز آماده به راه اندازی نیست. اما برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی معتقدند رئیس جمهور  اصرار دارد در واپسین روزهای عمر هشت ساله دولت، بیمارستان فوق را بصورت نیمه کاره و در حالی که فعالیت های عمرانی ساختمانی هنوز تمام نشده و  کارگران مشغول به کار هستند، افتتاح کند.

 براساس آنچه دانشجویان می گویند هنوز تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، اکسیژن، وکیوم و سایر تجهیزات و لوازم ابتدایی مورد نیاز جهت راه اندازی یک ساختمان معمولی در بیمارستان نصب نشده و در صورت افتتاح و بستری شدن بیماران فاجعه درمانی و انسانی رخ خواهد داد.

* درخواست بسیج دانشجویی برای شفاف سازی در خصوص افتتاح بیمارستان

بر همین اساس هم بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی بیانیه‌ای خواستار شفاف سازی در خصوص افتتاح کلینیک یا همان بیمارستان مهدی شد.

در این بیانیه آمده است:

اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه بیش از پیش نهاد ریاست جمهوری و وزارت بهداشت به بزرگترین پروژه عمرانی سلامت کشور و خاورمیانه، مهدی کلینیک است.

علی‌رغم آنکه در دو سال اخیر بارها وعده افتتاح و بهره‌برداری از مهدی کلینیک از منابع رسمی منتشر شده، اما عدم پیشرفت و توسعه پروژه مانع اصلی این اتفاق بوده است.

با این وجود شنیده می‌شود که هم اکنون تلاش‌های زیادی در جهت افتتاح هر چه زودتر بخش‌های خدماتی از این بیمارستان صورت گرفته تا پس از تعویق مکرر در عید غدیر این مهم صورت پذیرد.

به نظر می‌رسد با وجود حواشی نوع قرارداد و برخی شرایط در خصوص عدم اتمام پروژه عده‌ای به دنبال ثبت این حرکت در کارنامه مجموعه فعلی دولت، اجبار آیندگان و بهره‌برداری همگانی از پروژه و بی احترامی به کرامت بیمار هستند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مسئولین امر خواستار شفاف‌سازی در اسرع وقت و حداکثر تا دو روز آینده در خصوص این پروژه و اقدامات و اخبار مربوطه می‌باشد. امید است بدون هرگونه غرض ورزی سیاسی، تجاری سازی دولتی و بهره‌برداری خصوصی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچون گذشته در مسیر پیشرفت و تعالی قدم گذارد.

 بیمارستان مهدی کلینیک در ضلع غربی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ضلع شرقی اتوبان چمران و جنوب خیابان باقرخان واقع است. مساحت زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ مترمربع است که در ۱۸ طبقه شامل ۱۵ طبقه روی همکف و دو طبقه زیرهمکف ساخته می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =