بررسی همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

نائب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موضوعاتی از قبیل بررسی رتبه‌بندی و همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار بوده و پیگیری و رسیدگی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد خدابخشی اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه موضوعات متعددی مانند همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان، نظام رتبه‌ بندی معلمان، نحوه افزایش و تعیین سقف حقوق را پیگیری می‌کند.

وی گفت: موضوعاتی همچون طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه و رسیدگی به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان از دیگر مسائلی ایت که در این کمیسیون مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرند.

نائب کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: جمع‌بندی و اتخاذ تصمیم درباره گزارش کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس در خصوص مشکلات ناشی اجرای اجزاء بند ۱ و ۷ بند الف تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ (نحوه افزایش و تعیین سقف حقوق) از دیگر اولویت‌‎های کاری کمیسیون طی این روزها است.

خدابخشی بیان داشت: همچنین بحث و بررسی پیرامون تصمیمات اتخاذ شده و اقدامات به عمل آمده در اجرای بند (و) تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درباره موضوع همزمان همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان و موارد مندرج در جزء (۲) این بند به ویژه نظام رتبه‌ بندی معلمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر درباره سامانه جامع بودجه‌ریزی اعمال مصوبات و پایش و نظارت بر قوانین بودجه سنواتی از دیگر اولویت‌های کاری کمیسیون طی روزهای اخیر است.

نائب کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از انتشار اخبار کذب و بدون هیچ‌گونه سند مبنی بر عدم موافقت برخی نمایندگان با اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان در فضای مجازی، از آن به عنوان شیطنت رسانه‌ای یاد کرد.

خدابخشی افزود: به نوبه خود همواره از موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش از جمله احکام مرتبط در برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه سنواتی، طرح تنظیم برخی مقررات مالی و اداری وزارتخانه و مواردی از این دست حمایت کرده‌ام.

وی از آموزش به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه پایدار یاد و تصریح کرد: فرهنگیان و متولیان آموزش و تعلیم و تربیت کشور در توسعه مبتنی بر دانایی نقش تولیدکننده را ایفا می‌کنند، از این‌رو اختصاص منابع اعتباری به آن‌ها نه تنها هزینه نبوده که خود نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

نائب کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان موافق بوده و درباره جزئیات آن نیز نظرات کارشناسی در راستای حمایت حداکثری از فرهنگیان دارم.

منبع: تهران نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1104501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • المیرابهتر IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      توروخداهمسان سازی برای من که دراردیبهشت ماه بازنشسته شدم لحاط میشه یاخیر ؟
    • عبداله IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      نمیدونیم همش در باره ی همسانسازی میگن ولی کاری انجام نمیدن بودجه ی سال 1400 برای همسانسازی را کجا میخوان خرج کنند را نمیدونیم دارن کش میدن که سال جدید بیاد اقای نوبخت گفته بودجه تامین هست