حزب الله خواستار تسریع در تشکیل کابینه دولت لبنان شد

جنبش حزب الله و أمل لبنان روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند، تسریع در تشکیل کابینه دولت برای رسیدگی فوری به مشکلات معیشتی مردم لبنان لازم و ضروری است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از المنار، در بیانیه جنبش های حزب الله و أمل آمده است: تسریع در تشکیل کابینه دولت برای توقف فروپاشی و رسیدگی فوری به مشکلات معیشتی لازم و ضروری است.

این بیانیه افزوده است:  مردم امانتی هستند که باید کرامت آن ها حفظ شود و تمام تلاش ها به کار گرفته شود و در کنار مشکلات روزانه مردم بود.

نجیب میقاتی روز گذشته (دوشنبه) بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان را برای تشکیل کابینه به دست آورد و مأمور جدید تشکیل کابینه این کشور شده است.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که  در سالهای گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پیشتر نیز نخست وزیران پیشین لبنان روز یکشنبه در نشست مشورتی، نجیب میقاتی را برای تصدی پست نخست وزیری این کشور پیشنهاد کردند.

پیش از این سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد.

وی وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آن که لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1104657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =