تزریق واکسن کرونا در پایتخت شتاب می‌گیرد

نخستین مرکز واکسیناسیون پارکینگ طبقاتی کشور امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد که به افزایش سرعت تزریق واکسن کرونا در پایتخت کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، دوازدهمین پایگاه واکسیناسیون خودرویی و صد و ششمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی صبح امروز در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) افتتاح شد.

این مرکز به عنوان نخستین مرکز واکسیناسیون پارکینگ طبقاتی کشور محسوب می شود که بهره گیری از ظرفیت این پارکینگ طبقاتی کمک شایانی به شتاب گرفتن فرایند واکسیناسیون گروه‌های مختلف سنی خواهد کرد.

از ابتدای هفته تا کنون ۵ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در تهران به مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزوده شده است.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، راه اندازی این مرکز را اولین تجربه کشوری تجهیز پارکینگ مستقر در فضای نمایشگاهی دانست و گفت: به علت فضای وسیع، ظرفیت بالای واکسیناسیون و پشتیبانی دستگاه های مختلف، این اقدام به تسریع روند واکسیناسیون کمک بسیاری خواهد کرد.

به گفته فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، این مرکز با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران و با مدیریت و اجرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به پشتیبانی مرکز بهداشت و درمان شمیرانات تجهیز و راه اندازی شده است.

زالی تصریح کرد: به طور کلی روند واکسیناسیون با شتاب بیشتری در حال انجام است، اما همچنان در تلاش هستیم تا این روند را تسریع بخشیم. پاشنه آشیل این هدف، تامین لجستیک مکفی از سبد واکسن داخلی و خارجی با پشتیبانی مستمر و پیوسته دولت است.

وی با بیان اینکه نرخ واکسیناسیون در منطقه از شرایط خوبی برخوردار نیست، افزود: افتتاح مراکز بیشتر، گسترش شیفت های واکسیناسیون و همکاری دستگاه های مختلف برای بهبود شرایط کشور نقش بسزایی در بهبود عملکرد دارد.

زالی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در فضای نمایشگاه بین المللی را صد و ششمین مرکز تجهیز شده در پایتخت اعلام کرد و گفت: در روز گذشته ۶۳ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده و راه اندازی هر مرکز، این آمار را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =