قطعی عامدانه برق در 3 استان

ساعتی پیش با خروج از مدار ۴ واحد نیروگاهی، بخش هایی از سه استان کشور دچار خاموشی هایی شده اند که این خاموشی ها به دلیل مشکل در تولید برق، به صورت دستی اعمال شده تا پایداری شبکه از بین نرود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، در حالی که روز گذشته 5 واحد نیروگاهی در نیروگاه های سبلان، رامین اهواز، خرمشهر و یزد از مدار بهره برداری خارج شده و 1000 مگاوات از تولید برق کشور را کاهش داده بود و این واحدها بعداز ظهر امروز به مدار بهره برداری بازگشته بود، باز هم شاهد خروج از مدار 4 واحد جدید نیروگاهی از مدار بهره برداری بودیم.

ساعتی پیش با خروج از مدار 4 واحد نیروگاهی، بخش هایی از سه استان کشور دچار قطعی برق شده اند که این قطعی برق به دلیل مشکل در تولید برق، به صورت دستی اعمال شده تا پایداری شبکه از بین نرود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: امشب در پیک شبانه به دلیل اختلالی که در تولید برق چهار واحد نیروگاهی به وجود آمد از حدود یک ساعت گذشته مجبور شدیم به دلیل پایداری شبکه برق، محدودیت هایی را اعمال کنیم.

وی افزود: به منظور جلوگیری از خاموشی های گسترده، برق بخشی از مناطق واقع در استان های خراسان، کرمان، آذربایجان و نقاطی از بخش های مرکزی کشور به صورت دستی و موقت قطع شد.

رجبی مشهدی با بیان این که این خاموشی های در مجموع حدود 400 مگاوات است و امیدواریم تا ساعت 23:30 دقیقه و کاهش میزان مصرف، برطرف شود.

سخنگوی صنعت برق با پوزش از هموطنانی که با این خاموشی ها دچار زحمت شده اند، تاکید کرد: از همه مشترکان عزیز در سراسر کشور خواهشمندیم حتی با خاموشی کردن یک لامپ اضافی خود، در پایداری شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی های بیشتر کمک کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1104672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =