هواشناسی ایران | پیش‌بینی رگبار پراکنده در برخی مناطق / کاهش ۵ تا ۹ درجه ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: روز چهارشنبه در شمال غرب کشور و استان های ساحلی خزر دما بین ۵ تا ۹ درجه کاهش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در برخی نقاط گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران همراه با رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت: روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش ها در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: در روزهای جمعه و شنبه نیز در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات سمنان و البرز مرکزی رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد :از امشب تا پایان هفته در شمال شرق، شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد .

اویادآور شد: روز چهارشنبه سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد بنابراین ریزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نیست.

او توضیح داد: روز چهارشنبه در شمال غرب و استان های ساحلی خزر دما بین ۵ تا ۹ درجه و پنجشنبه نیز در شمال، شمال غرب و جنوب غرب کشور دما بین ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد یافت.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود .بیشترین دمای تهران به ۳۷ و کمترین آن به ۲۳ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =