یافته های جدید درباره ارتباط میگرن و سرگیجه

بر اساس پژوهشی جدید، میگرن سبب می‌شود افراد بیشتر در معرض سرگیجه قرار می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از دیلی میل، بر اساس یک پژوهش جدید، افراد مبتلا به میگرن، احتمال بیشتری دارد که دچار سرگیجه شوند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش جدید، افرادی که به طور منظم از میگرن رنج می‌برند، احتمال بیشتری دارد که دچار سرگیجه شده یا زمانی که سوار ترن هوایی می‌شوند، دچاری «بیماری حرکت» (یا بیماری سفر که عارضه‌ای است که سیستم تعادلی گوش داخلی دچار تغییر می‌شود و فرد احساس سرگیجه و تهوع می‌کند) شوند.

گروهی ۴۰ نفره از افراد که نیمی از آن‌ها به طور مداوم از میگرن رنج می‌بردند و نیمی دیگر به این بیماری مبتلا نبودند، مورد مطالعه قرار گرفتند و در همین راستا، از مغز این افراد در زمانی که در حال مشاهده فیلمی از سوار شدن بر یک ترن هوایی به شکل مجازی بودند، اسکن صورت گرفت.

علاوه بر اینکه محققان دریافتند افرادی که با میگرون دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر دچار سرگیجه می‌شوند، این تیم تحقیقاتی از دانشگاه هامبورگ آلمان متوجه شدند این افراد فعالیت سلول‌های عصبی آن‌ها در بخش‌های مشخصی از مغز بیشتر بوده و در مناطقی دیگر کمتر است.

ناحیه پردازش بینایی مغز یکی از مناطق اصلی بود که افراد مبتلا به میگرن، به هنگام تماشای ترن هوایی، فعالیت بیشتری را در این ناحیه تجربه کردند.

یافته جدید دانشمندان در خصوص ارتباط میگرن و سرگیجه


بر اساس اعلام سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) حدود ۱۰ میلیون از افرادی که در سنینی مابین ۱۵-۶۹ سال در انگلیس دارند، از میگرن رنج می‌برند که با این حساب، سالانه رقمی تا میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد پذیرش اورژانسی را موجب می‌شود. محققان امیدوارند با شناسایی و مشخص کردن این تغییرات، پژوهش‌هایی که در آینده انجام می‌شود بتواند بهتر میگرن را درک کرده و این امر به توسعه درمان‌های جدید منجر شود.

یافته‌های این محققان در مجله نوولوژی که ژورنال پزشکی آکادمی مغز و اعصاب آمریکاست، منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام/

کد خبر: 1104675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =