آمریکا: در پی ایجاد مشکل بین عراق و ایران نیستیم

سفیر آمریکا در بغداد شامگاه سه‌شنبه مدعی شد، واشنگتن دنبال ایجاد مشکل میان عراق و ایران نیست و آمریکا روابط عادی میان ایران و عراق را تشویق می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد گفت که دیدار اخیر میان «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که روابط میان واشنگتن و بغداد در راستای منافع دو کشور است.

وی که با شبکه خبری العراقیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «حضور نظامی کنونی آمریکا در عراق به درخواست دولت این کشور در سال ۲۰۱۴ بوده است».

سفیر آمریکا گفت: «با قدرت از تلاش عراق برای توسعه روابط با کشورهای همسایه حمایت می‌کنیم به خصوص که برخی از همسایگان حمایت خود از عراق را به طور کامل به دلیل این تصور که بغداد در کنار ایران قرار دارد، متوقف کردند».

تولر گفت: «ما روابط عادی میان ایران و عراق را تشویق کرده و به دنبال ایجاد مشکل بین عراق و ایران نیستیم».

وی ادامه داد: «بایدن اشاره داشته که ثبات در عراق باعث ثبات در منطقه شده و وجود عراق به عنوان دولتی قدرتمند، با ثبات و یکپارچه در منطقه بازتاب دارد».

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق دوشنبه شب با جو بایدن دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو و بر ضرورت خروج نظامیان آمریکا از عراق در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تأکید کرد.

منابع خبری دوشنبه شب از حصول توافق برای خروج نظامیان تروریست آمریکا از عراق خبر داده بودند.

بایدن و الکاظمی بامداد سه‌شنبه و در پایان دیدار خود در کاخ سفید، بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده است: «واشنگتن و بغداد توافق کردند که تا انتهای سال جاری (۲۰۲۱) حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد و آمریکا به حاکمیت و قوانین عراق احترام می‌گذارد» .

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1104689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =