هواشناسی ایران | رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها / کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور

امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و شمال به کشور در قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش شدید باد رخ می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و شمال به کشور، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

شدت بارش، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

شنبه و یکشنبه در برخی مناطق گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا آخر هفته، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد، در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی با توفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

گفتنی است، امروز سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نیست.

از امروز تا آخر هفته در شمال غرب، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور دما بین ۸ تا ۱۲ کاهش می‌یابد و از پنج شنبه در سایر نقاط کشور کمی از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

طی پنج روز آینده شرف دریای عمان و از امروز تا پنج‌شنبه دریای خزر و پنج‌شنبه شمال خلیج فارس مواج است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =