نبود بودجه فرهنگی بهانه‌ای برای توجیه کم کاری است/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر معتقد است طرح موضوعاتی مانند نبود بودجه فرهنگی، بهانه‌ای برای کم کاری در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شیوع کرونا چالش‌های متعددی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است به گونه‌ای که از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی، خروجی آنچنان مثبتی را از دانشگاه‌ها شاهد نیستیم. ساماندهی وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید نیز از دیگر چالش‌های دانشگاه‌های بزرگ محسوب می‌شود که البته هنوز مشخص نیست با روند فعلی واکسیناسیون دانشجویان، آموزش حضوری با چه فرآیندی انجام خواهد شد.

در همین ارتباط، جواد شکرالهی مغانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره وضعیت ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید اظهارکرد: خوشبختانه خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر آمادگی لازم را برای اسکان دانشجویان در سال تحصیلی جدید دارد اما باید دید که وضعیت واکسیناسیون دانشجویان به چه شکل خواهد بود. اگر سال تحصیلی جدید به صورت حضوری برگزار شود، با توجه به افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، مشکلات خاصی برای اسکان دانشجویان نخواهیم داشت.

وی افزود: آنطور که مسئولان وزارت علوم و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده‌اند، واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی به این زودی‌ها انجام نخواهد شد؛ به همین دلیل احتمالا با وقفه‌ای کوتاه مدت برای آموزش حضوری دانشجویان مواجه خواهیم بود که باید دید در نهایت مسئولان چه تصمیمی برای حضور دانشجویان خواهند گرفت. ولی در هر شرایطی دانشگاه امیرکبیر آمادگی لازم را برای حضور دانشجویان دارد.

شکرالهی مغانی با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: اگر آموزش دانشجویان در ترم تحصیلی جدید به صورت حضوری باشد،  امکان دارد حدود ۱۰ درصد افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم؛ اما در شرایط فعلی تمامی سوئیت‌ها دو نفره است و نمی‌توانیم بیش از این افزایش ظرفیت داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به سوالی درباره فرآیند غربالگری روانی دانشجویان در سال تحصیلی جدید، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه امیرکبیر در این حوزه بسیار فعال بوده است و نیروهای دانشگاه در زمینه سلامت روانی و جسمانی دانشجویان، فعال تر از گذشته شده‌اند. مشاوران حاضر در مرکز مشاوره نیز در طول یکسال گذشته به صورت مکرر با دانشجویان تماس گرفته‌اند به صورت آنلاین خدمات مشاوره‌ای را ارائه داده‌اند. سعی مان بر این است که برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌های خوبی را برای بهداشت روانی دانشجویان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی گفت: در یکسال گذشته با مشکل بودجه‌ای زیادی مواجه نشده‌ایم و خوشبختانه سازمان امور دانشجویان نیز حمایت خوبی را از دانشگاه داشته است. البته باید گفت که باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، امکان برگزاری برنامه فرهنگی خاصی به صورت حضوری وجود ندارد و همین موضوع سبب می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته، بودجه کمتری برای موضوعات فرهنگی صرف شود. اما در بستر فضای مجازی هزینه تمامی برنامه‌های فرهنگی پرداخت شده است.

شکرالهی مغانی در پایان خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد که طرح موضوعاتی مانند کمبود بودجه، صرفا بهانه‌ای برای کم کاری است. درواقع اشخاصی که نمی‌خواهند کاری انجام دهند به هر بهانه‌ای به دنبال توجیه کم کاری خود هستند. باید گفت بودجه فرهنگی نه تنها کم نشده، بلکه با مدیریت صحیح نیز می‌توانیم بودجه لازم را برای فعالیت‌های فرهنگی تامین کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =