ضربه جریان نفوذ در حذف مرحوم فرج نژاد کمتر از صهیونیست نبود

دوست مرحوم فرج نژاد گفت: در هشت سال گذشته خون دلی که مرحوم فرج‌نژاد و همراهانش از جریان نفوذ خوردند که منجر به حذف ایشان شد، کمتر از این حذف فیزیکی نبود.

حجت الاسلام علی قهرمانی، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ویژگی‌های شخصیتی مرحوم محمدحسین فرج نژاد با بیان این که سابقه رفاقتش با آن استاد فقید، به اواسط دهه هشتاد برمی گردد، اظهار کرد: رفاقت ما با مرحوم فرج نژاد بیش از ۱۵ سال می‌رسید و همواره شاهد بودم ایشان دغدغه اسلام و مردم را داشت، اما دغدغه فردی نداشت بلکه همه جانبه‌نگر بود.

حجت الاسلام قهرمانی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: مرحوم فرج نژاد بیشتر از اینکه به فکر خود یا خانوده‌اش باشد مسئله و مشکل دیگران برایش مهم بود و غم جامعه را می‌خورد، این نظام عمیق دینی از او انسانی ساخته بود که همه چیزش در اسلام، انقلاب و مردم جامعه خلاصه می شد، بیش از خود و خانواده اش به جامعه اهمیت می داد تا بتواند کاری برای ارتقای جامعه انجام دهد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ایشان بر روی آن کار می‌کرد و برایش مهم بود موضوع صهیونیست بود و مدتی هم مدیریت سایت تیه( به معنی سرگردانی) برگرفته از آیه قرآنی، را برعهده داشت، ایشان جدا از کتاب اسطوره‌های صهیونیستی سینما که در دهه اواخر دهه ۸۰ نوشتند، کتاب‌های دیگری هم در این زمینه داشتند که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته اما به خاطر مشکلات و نواقصی که وجود داشته به اتمام نرسیده است.

وی تاکید کرد: در 8 سال اخیر فعالیت‌های ایشان بسیار محدود شده بود و جریان های نفوذ هم در این زمینه بی تاثیر نبودند اما ایشان فردی نبود که بخواهد کار را نیمه کاره رها کند، بلکه به سرانجام می‌رساند.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به این مطلب که در مورد زندگی ایشان یک بخشی را صادقانه نگفته‌اند، تشریح کرد: ایشان ماشینی را خریداری کرده و حتی قرارداد آن را هم بسته بودند، اما برای یکی از شاگردانشان مشکل مالی به وجود آمد و درنتیجه ماشین را نخواست و بخشی از پولش را برای برطرف کردن مشکل مالی آن فرد و بخش دیگری از پول ماشین را هم برای کتاب دین در سینمای شرق و غرب هزینه کردند که به اشتباه گفتند که ایشان ماشین را فروخت، نه اینطور نیست آن مرحوم در اصل این ماشین را تحویل نگرفت.

حجت الاسلام قهرمانی ادامه داد: ایشان همواره دغدغه شاگردانش را داشت و زمانی که می‌دید آنها با مشکل مالی مواجه هستند به کمک آنها می‌شتافت.

 وی افزود: کتاب دین و سبک زندگی درانیمیشن که ۹۰ درصد کار آن انجام شده و در نوبت ویراستاری و کارهای نهایی انتشار قرار داشت و من در انتشارات جماران ارزیاب آن اثر بودم، کار بسیار خوب و ارزشمندی است که از دیگر آثار ایشان است .

این دوست و همراه مرحوم فرج نژاد معتقد است که آن مرحوم  اکثراً خودشان هزینه می‌کردند تا کار را پیش ببرند، بیان کرد: آن مرحوم هدفش این بود تا تعداد زیادی از افراد با این مفاهیم آشنا شوند و نیروی انقلابی تربیت کند تا بتوانند اساتید و کارشناسان آینده انقلاب باشند و از یک جایی به بعد به تربیت نیروی انقلابی اقدام می‌کرد  به بهانه پروژه و دور هم نشستن‌ها و بحث کردن‌ها، شاگردانش را رشد علمی می‌داد.

حجت الاسلام قهرمانی در جواب این سوال که شائبه‌ای جهت ترور ایشان مطرح شده است، تشریح کرد: من در این زمینه احتیاط می‌کنم، از این جهت که ایشان انسان واقعاً علمی بود و از طرفی خاری بود در چشم هم جریان نفوذ داخلی و هم دشمنان خارجی و معتقدم بیش از این که داخلی‌ها او را بشناسند، دشمنان او را می‌شناختند و یقین دارم که به دنبال ضربه زدن به ایشان بودند، اما هشت سال ایشان را به جای حذف فیزیکی از خیلی از جاهایی که خدمت می‌کرد، حذف کردند.

وی افزود: حذف ایشان در زمان حیاتشان به نوعی بود که جلوی تدریس و برگزاری سمینارهای ایشان را گرفتند و ما هم که در تیم ایشان حضور داشتیم شاهد بودیم که آقای فرج نژاد نقش رهبری و مدیریت را هم از نظر توان علمی و هم از لحاظ روحیه و فعالیت شبانه‌روزی و خستگی ناپذیری به خوبی بر عهده داشتند و بعضی‌ها با کنار گذاشتن ایشان حذف فیزیکی او را رقم زدند.

این محقق حوزوی در خصوص ابعاد تصادف مرحوم فرج نژاد و خانواده‌اش تشریح کرد: در این تصادف بحث ترور ایشان هم مطرح است که اگر این طور باشد مسئله خیلی پیچیده است، چرا که فردی که در ماشین پشت فرمان بوده، خبر نداشته که قرار است برای او سانحه‌ی به وجود بیاید و این فرآیند بسیار پیچیده است زیرا از شواهد و قرائن بر می‌آید که این تصادف شکل عادی نداشته است و در یک دوربرگردان بوده که موتور دور کامل را گرفته و ماشین با سرعت تمام به ایشان برخورد می کند که سبب می‌شود سرنشینان موتور در لحظه جان بسپارند، اما راننده ماشین در حال حاضر بستری است و حالش چندان خوب نیست و آن چهار نفر هم در لحظه جان می سپارند و دختر کوچک مرحوم هم بعد از یک روز از دنیا می‌رود.

 وی ضمن بیان مطالب فوق اظهار کرد: باید دید چطور شده که در دور برگردان ماشین با آن سرعت زیاد به این موتور در خیابانی که خلوت بوده برخورد کرده و باعث شده آنها در دم جان بسپارند و باید منتظر باشیم ابعاد این قضیه آشکار شود، اما اینکه آیا واقعاً به دنبال او بودند بله، دشمنان همواره به دنبال این‌گونه افراد هستند، اما همیشه از حذف فیزیکی استفاده نمی‌کنند، بلکه همان‌گونه که عرض کردم از روش‌های دیگری برای حذف استفاده می‌کنند.

این پژوهشگر با اشاره به این مطلب که در آن هشت سال خون دلی که مرحوم فرج‌نژاد و همراهانش خوردند و منجر به حذف ایشان شد، کمتر از این حذف فیزیکی نبود بلکه بیشتر بود ،اذعان کرد: امام خمینی(ره) در رابطه با شهادت شهید بهشتی فرمودند آنچه که از شهادت شهید بهشتی بالاتر است مظلومیت ایشان است و من اعتقاد دارم نیروهای مخلص انقلابی امثال شهید بهشتی در یک تراز و مرحوم فرج نژاد در ترازی دیگر، مظلومیت شان از رحلت شهادت گونه شان بالاتر است و مجموعه‌های انقلابی باید تلاش کنند از این دست نیروهای مخلص و خدوم را شناسایی کنند تا دیگر آن‌ها مظلوم واقع نشوند و در نهایت به مظلومیت و رحلت یا شهادتشان منجر نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =