عیدانه شبکه افق در عید غدیر خم

شبکه افق سیما با برنامه‌ای ویژه به مناسبت عید غدیر خم مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، عید غدیر خم به جهت جایگاه ویژه‌ آن در بین اعیاد مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رهبر معظم انقلاب در بیانات خویش به این موضوع توجه داشته ‌و میفرمایند: عید غدیر از همه‌ی اعیاد موجود در تقویم اسلامی بالاتر است؛ پرمغزتر است. تأثیر این عید از همه‌ی این اعیاد بیشتر است. چرا؟ چون تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت، در زمینه‌ی حکومت، در این حادثه‌ی غدیر معیّن شده است. حرفی نیست که بر طبق توصیه‌ی پیامبر اعظم در غدیر عمل نشد - پیغمبر هم طبق بعضی از روایتها خبر داده بود که عمل نخواهد شد - اما مسئله‌ی غدیر، مسئله‌ی ایجاد یک شاخص است، یک معیار و میزان است. تا آخر دنیا مسلمانان میتوانند این شاخص را، این معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومیِ امت را معیّن کنند.

همین موضوع می‌تواند بهترین دلیل برای تلاش در زمینه ترویج فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی باشد. شبکه افق سیما نیز با تهیه برنامه‌های متنوع در تمام مقاطع سعی میکند تا سهم خود را در این موارد به جا آورد.

از تلاش‌های شبکه افق در این مورد میتوان به ویژه برنامه عید غدیر خم اشاره کرد که با مجریگری صابر خراسانی به منظور پخش در این برهه زمانی تهیه شده است.

در این برنامه مهمانان مختلفی از جمله: حجت الاسلام سرلک، پوریا پورسرخ، وحید شمسایی، بابک افرا، نیما کرمی، زینب زارع، مالک سراج، محمد مختاری و برخی دیگر از چهره‌های فرهنگی و هنری حضور خواهند یافت.

این ویژه برنامه با همکاری مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را امروز(چهارشنبه) ساعت ۲۰ در قاب شبکه افق به تماشا بنشینند.

عید غدیر

انتهای پیام/

کد خبر: 1104754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =